jangaare Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Vurdere å handle winpad 5000s, men ting skjer hos dell med rare avslag og tilbud, prisras på mobile cpu,er. Sony vaio kommer med 16" skjerm, men blir nok dyr. Finner mye interresant ute(ikke norge) barebones etc, men sliter med å få tak i norsk tastatur. Noe skal visst skje med prisene i oktober. Kan noen behjelpe analysen av informasjon??? Noe rådvill Jan Gaare Lenke til kommentar
iNas Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 1) CPU-priser synker stadig slik vi ser her: http://www.barbara.no/guider/prosessorpriser.html Jeg ser ikke bort ifra at priser på CPU reduseres 2-3 ganger til før årsslutt. 2) Volumpriser på LCD skjermer (hvertfall 14") viser samme utvikling. Noe av forklaringen ligger i at det er billigere å produsere større skjermer. Dessuten må 14" tommere vike for 15"-17", derfor må enkelte produsenter få ut 14 tommere. 3) Priser på minne har endelig også begynt å falle. Det kan ta noe tid (par måneder) før man merker det på bærbare pcer. Bl.a når 256MB blir helt standard. Jeg har selv lyst på en Vaio, selv om det kanskje ikke blir en nu. Man behøver ikke å vente i flere måneder på maskinvare-deflasjon. Men du kan vente 2-4 uker dersom det ikke haster særlig. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 det skjer også en del spennende på grafikkfronten. Flere pc'er vil også snart få trådløst nettverk innebygget snart også i basis modeller. jeg ville kanskje vente til høsten, men det er alltid sånn at det er noe nytt rundt hjørnet. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Man kan ikke hele tiden sitte på gjerdet å vente. Det vil alltid komme noe som er bedre et halvt år fram i tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå