Gå til innhold

Hva er det som er så fint med å bo i Norge?


Anbefalte innlegg

Ja, nå sitter jeg her på skolen, og leser på ITavisen.no om flotte nye lovforslag som gjør meg til kriminel, vi har om moms med 11% på matvarer og 25% på andre ting..Skatter og avgifter på røyk og drikke, og egentlig på absolutt alt vi kjøper og betaler. Telenor, og bøter fra politiet.

 

 

Hva er det som er så fint med å bo i Norge?! Enlighten me!

 

Og ikke diss meg for å spørre!

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som hindrer deg? Ingeting..vi klarer oss fint ute deg. hilsa søta bror.

 

Vi andre får bare ta til takke med et samfunn som er lovlydig, trygt, nettverk av sosiale tilbud skulle du havne på ræva, et helsevesen som blir betalt av de som røyker og drikker (betal din egen regning), Oljen som gjør landet gjeldsfritt og per innbygger et av de rikeste landene i verden, 4 årstider så du ikke blir lei, gratis skole til du er 18 år, 2 år dagpenger skulle du miste jobbern (2 år!!!!)....og sikkert mye mye mer.

 

Men joda..er alkohol og røyk det som gjør livet ditt...så bare å hasta på!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Vel, om du blir syk får du "gratis" behandling. Dog må du kanskje vente i flere år i sykehuskø, eller ligge på gangen, eller få infeksjoner eller sykdommer fordi sykehuset ikke gjør jobben sin skikkelig. Men men, det er jo "gratis".

 

"Gratis" skole får man også, utdanningen man får er jo også kjempebra. Spesielt den utdanningen man får fra ufaglærte lærere og lærere som gir faen i elevene. Det generelle nivået på norske elever er vel også skikkelig skikkelig dårlig i forhold til andre land, men tross alt, det er "gratis".

 

Politiet er her for å beskytte deg mot de kriminelle, og de kriminelle blir satt i fengsel. Her kan de kose seg og om de mistrives kan de få søke om permisjon så de får dra hjem. Vi vil jo ikke at de som sitter i fengsel skal mistrivet! Men tilbake til politiet, de er der som sagt for å hjelpe. Spesielt om din sykkel blir stjålet eller du har hatt et innbrudd i huset ditt, da skal jeg love deg de kommer å hjelper med en gang. Og ikke glem den utrolig bra dømmekraften vi ser de gang på gang bruke i ulike situasjoner.

 

Men for at du og jeg skal komme oss til forskjellige steder, så må vi reise på veiene. Et av verdens rikeste land burde jo ha superbra veier ikkesant? Men det stemmer dessverre ikke helt, politikerne mener at veiene er bra nok og vil ikke betale for nye veier, de gir heller oss regningen for den. Ikke bare regningen for veiene må vi betale, men også utenlandsturer og "forretningsreiser" for alle lederne i staten.

 

Men men, vi har tross alt et rikt dyreliv i våre skoger. Hele 23-26 ulver, nei, jeg mener 17-20 nå etter jakten. Men vi har heldigvis 1.3 millioner sau som kan kaste sin glans over naturen vår.

 

Er man lei av hvordan Norge styres kan man stemmer på sitt favorittparti, vi lever heldigvis i et demokrati der folket får bestemme. I vårt land er det vel ikke en drøss små partier som samarbeider og lager en mindretallsregjering. Det litt spennende er at etter man har stemt, så blir det veldig interessant å se hva man får for sin stemme. Får man den blå side? Får man den røde? Eller får man en nøytral stemmer? Man vet aldri.

Lenke til kommentar

Norge er et av verdens beste land å bo i. Du får mat hver dag, du får utdanning. Du får alt du trenger, rett og slett. Så begynner du og sipper over noen avgifter? De avgiftene gjør det egentlig ikke værre å bo i norge, livskvaliteten er ikke basert på økonomi.

 

EDIT: Var litt unødvendig flame der ja, beklager. Forøvrig så er ikke landet perfekt og mye man kan peke på, men samenlignet med andre land så er det ihvertfall bra her.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hva er det som er så fint med å bo i Norge?! Enlighten me!

Det er mye som er fint i Norge, men samtidig svært få ting som er unikt. Om du reiser til et annet land fordi noe er bedre der så oppdager du raskt at noe annet er dritt. Her er nå et par ting jeg opplever som bra i Norge:

 

-Gratis høyere utdanning, og støtte for studenter. Det første i likhet med andre europeiske land, det andre i likhet med langt færre (kommer bare på Danmark og Sverige).

 

-Et, tross all driten man hører i avisene, godt helsetilbud. Men reiser man litt sørover på kontinentet er det faktisk bedre.

 

-Fri natur er noe som alle folk har tilgang til, i beste fall rett utenfor døren, i verste fall en time med bil.

 

-Lønnsnivået i Norge veier godt opp for det høye prisnivået. Når vi er på feriet har vi en enorm kjøpekraft.

 

-Man kan ha et greit liv, økonomisk sett, uansett hvilket yrke man velger.

Lenke til kommentar
Vel, om du blir syk får du "gratis" behandling. Dog må du kanskje vente i flere år i sykehuskø, eller ligge på gangen, eller få infeksjoner eller sykdommer fordi sykehuset ikke gjør jobben sin skikkelig. Men men, det er jo "gratis".

 

"Gratis" skole får man også, utdanningen man får er jo også kjempebra. Spesielt den utdanningen man får fra ufaglærte lærere og lærere som gir faen i elevene. Det generelle nivået på norske elever er vel også skikkelig skikkelig dårlig i forhold til andre land, men tross alt, det er "gratis".

 

Politiet er her for å beskytte deg mot de kriminelle, og de kriminelle blir satt i fengsel. Her kan de kose seg og om de mistrives kan de få søke om permisjon så de får dra hjem. Vi vil jo ikke at de som sitter i fengsel skal mistrivet! Men tilbake til politiet, de er der som sagt for å hjelpe. Spesielt om din sykkel blir stjålet eller du har hatt et innbrudd i huset ditt, da skal jeg love deg de kommer å hjelper med en gang. Og ikke glem den utrolig bra dømmekraften vi ser de gang på gang bruke i ulike situasjoner.

 

Men for at du og jeg skal komme oss til forskjellige steder, så må vi reise på veiene. Et av verdens rikeste land burde jo ha superbra veier ikkesant? Men det stemmer dessverre ikke helt, politikerne mener at veiene er bra nok og vil ikke betale for nye veier, de gir heller oss regningen for den. Ikke bare regningen for veiene må vi betale, men også utenlandsturer og "forretningsreiser" for alle lederne i staten.

 

Men men, vi har tross alt et rikt dyreliv i våre skoger. Hele 23-26 ulver, nei, jeg mener 17-20 nå etter jakten. Men vi har heldigvis 1.3 millioner sau som kan kaste sin glans over naturen vår.

 

Er man lei av hvordan Norge styres kan man stemmer på sitt favorittparti, vi lever heldigvis i et demokrati der folket får bestemme. I vårt land er det vel ikke en drøss små partier som samarbeider og lager en mindretallsregjering. Det litt spennende er at etter man har stemt, så blir det veldig interessant å se hva man får for sin stemme. Får man den blå side? Får man den røde? Eller får man en nøytral stemmer? Man vet aldri.

Er så utrolig enig med deg!

Norge er ikke perfekt nei, faktisk laaangt i fra!

Lenke til kommentar
Må jeg gjenta megselv? DU vet ikke NOENTING om meg - jeg bare SPØR

 

Så spar meg!

et bilde sier mer en tusen ord..?! (avatar) ..

 

ser ut som at du røyker...ett eller annet..

 

..anyways..

 

Norge er verdens beste land å bo i basert på andres lands situasjon. Hva vet egentlig unge nordmenn om ikke-generell utenlandsk politikk? Politikk i andre land som f.eks Italia, Bolivia, Tibet? og levestandard, helsepolitikk, skoleutdanning osv ..?

 

Vi har dyre priser men prisene er relatert til gjennomsnittsinntekt i hvert land. Vi har det ikke så verst i Norge. Se på landets største avis, de har om en gutt som har slanket seg på første side og som hovedsak.

 

En nasjons største nyhet er om en gutt som har slanket seg? og at MSN har vært nede i 7 timer?

 

 

..vi har det utrolig godt...

Lenke til kommentar
Greit nok at Norge er flott osv, men det er masse ting som er helt idiotisk når det gjelder politikk. Norge har kunnet vært et langt bedre land om mange av disse dumme lovene hadde gått bort. Nå tenker jeg mye på strafferammer og politikk generelt.

Vi bor i et såkalt "demokrati", hvor enkeltindividet skal ha muligheten til å ytre sin mening. Bruk den muligheten, om du mener Norge er så til de grader på trynet.

Lenke til kommentar
Å prate generelt om ting som ikke funker eller funker kan vi alle. Det som gir en meningsfylt dialog er å være spesifik. Fortell oss hva du har problemer med, så kan vi kanskje prøve å være enige eller overbevise deg om at det er der for en grunn.

 

AKIRA

Hva med det nye lovforslaget?

Lenke til kommentar
Greit nok at Norge er flott osv, men det er masse ting som er helt idiotisk når det gjelder politikk. Norge har kunnet vært et langt bedre land om mange av disse dumme lovene hadde gått bort. Nå tenker jeg mye på strafferammer og politikk generelt.

Vi bor i et såkalt "demokrati", hvor enkeltindividet skal ha muligheten til å ytre sin mening. Bruk den muligheten, om du mener Norge er så til de grader på trynet.

Norge er ikke til så til de grader på trynet. Jeg sier bare at det finnes så masse firkanta dritt her i Norge. Og jeg som enkeltperson kan nok ikke gjøre noen forskjell uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...