Gå til innhold

windows xp på gammel pc?

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en gammel dell laptop (p2 300 mhz, 128 mb ram, 3,5 gb hd) fant en gammel 20gb harddisk som jeg byttet med de orginale 3,5 gb. Denne lå det windows xp og office xp på, er dette for tøft operativsystem for en såpass utdatert pc? vil det fungere bedre å installere win2000?

synes den ble lovlig treig med sammenlignet med win95 som lå på den gamle hd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

greit nok, takk for svar...problemet er bare at rent fysisk er det ikke plass til 2x128...av en eller annen grunn er 64mb brikkene mindre, så disse er det plass til 2 av. valget blir derfor 2x64, 1x128 eller 1x256 (hvis disse har lik størrelse som 128 da)

:)

Lenke til kommentar
synes den ble lovlig treig med sammenlignet med win95 som lå på den gamle hd.

Du kan prøve Windows 98. Det gjorde underverker for min gamle laptop. Den har omtrent samme spesifikasjoner som maskinen din, men med 64 MB ram så Windows 2000/XP var ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Windows 98 fungerer utmerket på slike gamle maskiner, ja :-) Men det er litt gammelt, og man får ikke patcher for det lengre. (kan og være vanskelig å finne)

Hvis du ikke skal kjøre noen spesielle windows-programmer, kan du kanskje prøve ut Ubuntu på den maskina. Har hørt at den skal fungere bra på mindre maskiner. I verste fall taper du litt tid og en cd på det ;-)

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar
ok...betyr dette at win2000 krever mye mer systemressurer enn win98?

Ubuntu kan jo kanskje være et alternativ, men tatt i betraktning at pc'en skal brukes av svært ukyndige brukere er det nok tryggest med kjent windows programvare.

Ressursbruken til Win 2000 ligger mellom 98 og XP, sånn ca....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...