Gå til innhold

Høyreklikk meny. Hvordan legge til

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det du vil legge til der da? Når man installerer nye programmer i Windows, programmer som kan lagre filer i ett eller annet format - så bruker jo bestandig installasjonsprogrammet å legge til en oppføring der, ala Ny -> Adobe Photoshop Image, eller Ny -> Microsoft Word dokument... Holder ikke dette da? Muligheten for mapper og snarveier ligger der jo fra før, og via Ny - Snarvei.. så kan du jo legge til hva som helst....

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!

Jeg bruker mye pc anywhere, hyper terminal og rdp klient forbindelser i jobben.

Savner muligheten for lett å dra opp en ny forbindelse ved feks høyre klikke og si "Ny" , "RDP" feks.

Ønsker ikke ha så mye snarveier på skrivebordet og det er ikke alle koblinger som blir brukt 2 ganger.

Siden enkelte prog legger inn en kobling under ny regner jeg med at det går å legge inn manuelt også.

Jeg finner bare ikke ut hvor.

Er det noen som vet?

Lenke til kommentar

Interessant spørsmål det der. Er enig at det bør være mulig å få til dette på ett eller annet vis.Selvsagt er det en registeroppføring en plass, hvor man skal kunne legge til en "Ny-meny", men vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete. Men jeg kikket litt på Kontrollpanel ->Mappealternativer -> Filtyper ->Avansert. Hvis du klarer å finne filtypen din listet opp under Filtyper, så kan du etterpå klikke på "Avansert". Da får du mulighet til å legge til en høyreklikkmeny spesielt beregnet for den filtypen. Tror det skal gå an å løse problemet ditt på den måten, men skal ikke si det 100 % sikkert for jeg har ikke forsøkt selv. Men som sagt, jeg tror det skal gå an....

Lenke til kommentar

Virker som om det kun er registernøkler under HKCR\.xxx\ShellNew som gir elementer på Ny konteksmeny.

eksempel:

[HKEY_CLASSES_ROOT\.bmp\ShellNew]

Se ellers på de andre nøklene som lager et element på kontekstmenyen og se om du finner et mønster så får du det kanskje til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...