Patton Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Hei, jeg har blitt delegert ansvaret for å anpasse våre java-prosjeter slik at de kan utvikles under windows og linux samtidig. Vi bruker Eclipse 3.0.1 og JDK 1.4.1 (foreløpig), har til nå bare programmert under windows (nå XP). Pga flere windows-spesifikke problemer hos kundene våre, vil vi prøve Linux som plattform. For å opprettholde en uniform "development environment" (som det heter på godt norsk), så har vi lagt alle class-path'er under V:. Vi bruker selvsagt CVS. Eks: V:\jEdit-221-syntax\classes;V:\jdom-b8\build\jdom.jar;V:\jdom-b8\lib\xerces.jar;V:\batik-1.1.1\lib\batik-svggen.jar; Jeg er selv ikke en kløpper innen Linux (dessverre ingen andre hos oss heller), men jeg mener at denne konvensjonen vil lage problemer under Linux. Med minder man kan bruke kolon ":" i linux path på et eller annet vis, så må vi omforme alle class-path'er. Er det noen som har erfaring her og har noen tips hva som ville være den beste løsningen (må selvfølgelig fungere bra på begge platformene)? EDIT: Fant en løsning på problemet selv. Endret 16. februar 2005 av Patton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå