Gå til innhold

Bios temperatur missvisning?

Rubyred

Anbefalte innlegg

Har et Gigabyte GA-K8NS hovedkort med en AMD 64 3200+. Kjøleren er en Zalman 7000 montert med et tynt lag AS-5 kjølepasta.

Problemet er at bios viser en temperatur på 67 - 75 grader når maskinen står i standby. Har montert viften på nytt flere ganger uten at det hjalp.

Når jeg sjekker tempen på kjøleren, er den knapt lunken.

Ikke noe å bry seg om? I såfall en utrolig feilvisning. :no:

Maskinen er ikke overklokket, og er ellers dønn stabil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et GA-K8NS Ultra-939 hk, A 64 3000+ winchester og Zalman CNPS-7000 AlCu. På mitt oppsett er system-temp rundt 25 grader, og cpu rundt 27 grader idle. CPU når rundt 30 grader under spilling.

Dette rapporteres med bios rev. F4, og jeg synes kanskje det er litt lavt, men i det minste er temperaturen på lufta som kommer ut av kabinettet mer eller mindre romtemperert, så det høres ikke helt fjernt ut.

Hvordan BIOS-revisjon har du?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sorry for at jeg drar opp denne.. Men har et abit nf8 hk. amd 64 3000+ og vannkjøling (cuplex pro, maze 4, evo 120 og nedsenkbare eheim pumpe) ligger på 45C idle og 50C ved 90% cpu bruk..

Vil ikke tro på målingene da vannet i tanken er kaldere enn fingeren min + bios viste 45 grader fra det sekundet jeg startet pcn min :( håper dere kan hjelpe meg med hva det kan være.. flashet nettop bios og det er det samme fortsatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...