Ne_On Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) jeg spurte tidligere om LaCie P3 250 GB USB 2.0 var noe særlig og kjøpe til en gammel compaq 5000EA fra 2002 og da fikk jeg svar om at det gikk fint. men så lurer jeg på om det kanskje er bedre og kjøpe en med firewire for det går kanskje kjappere? jeg har ikke så mye peiling på dette så jeg er ikke engang sikker på at det er firewire på dataen, men jeg vet at jeg har en port som heter 1394 er det en firewire? og vil det virke bedre og ha denne her Western Digital Dual-option Combo 250 GB istede for denne her? LaCie P3 250 GB USB 2.0 etter som jeg ikke har usb 2.0 Endret 14. februar 2005 av Ne_On Lenke til kommentar
Musty Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 1394 er firewire ja, og hvis du IKKE har usb2 bør du gå for FW.. Usb 1.1 er vel 12mbit hvis ikke jeg tar feil, og FW er 400. (usb2 er 480, men i praksis er FW kjappere enn usb2).. Dvs at FW vil være ca 30 ganger kjappere i teorien.. du vil vel kanskje oppnå ca 20-30 mb/sek med fw, og kanskje 1-2 med USB 1.1.. FW vil være det beste valget, uanz om du har USB2 eller ikke, så lenge du har det.. Lenke til kommentar
Ne_On Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Takk for svar da går jeg for Firewire. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) husk å skaffe deg FW kabel også da.. Fant nå ut at det er med en FW kabel med harddisken.. det er en 6-6 pins som medfølger, og det er 6 pins kontakt i harddisken.. Så hvis du har 6 pins FW i pcen din er du reddet, hvis ikke må du ha en ny kabel, en sånn som er på bildet her, tatt fra clas ohlson: det er altså en 6-4 kabel, med 6 pins i den ene enden og 4 i den andre.. Du må da sjekke på pcen din om du har 6 pins eller 4 pins.. Edit: fant ut at det følger med FW kabel også.. Endret 14. februar 2005 av Musty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå