Gå til innhold

Usb disk eller Firewire?

Ne_On

Anbefalte innlegg

jeg spurte tidligere om LaCie P3 250 GB USB 2.0 var noe særlig og kjøpe til en gammel compaq 5000EA fra 2002 og da fikk jeg svar om at det gikk fint.

men så lurer jeg på om det kanskje er bedre og kjøpe en med firewire for det går kanskje kjappere? jeg har ikke så mye peiling på dette så jeg er ikke engang sikker på at det er firewire på dataen, men jeg vet at jeg har en port som heter 1394 er det en firewire? og vil det virke bedre og ha denne her Western Digital Dual-option Combo 250 GB istede for denne her? LaCie P3 250 GB USB 2.0

etter som jeg ikke har usb 2.0

Endret av Ne_On
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1394 er firewire ja, og hvis du IKKE har usb2 bør du gå for FW..

Usb 1.1 er vel 12mbit hvis ikke jeg tar feil, og FW er 400. (usb2 er 480, men i praksis er FW kjappere enn usb2).. Dvs at FW vil være ca 30 ganger kjappere i teorien.. du vil vel kanskje oppnå ca 20-30 mb/sek med fw, og kanskje 1-2 med USB 1.1..

FW vil være det beste valget, uanz om du har USB2 eller ikke, så lenge du har det..

Lenke til kommentar

husk å skaffe deg FW kabel også da..

Fant nå ut at det er med en FW kabel med harddisken.. det er en 6-6 pins som medfølger, og det er 6 pins kontakt i harddisken.. Så hvis du har 6 pins FW i pcen din er du reddet, hvis ikke må du ha en ny kabel, en sånn som er på bildet her, tatt fra clas ohlson:

322959_X_2004-07-06_083912.jpg

det er altså en 6-4 kabel, med 6 pins i den ene enden og 4 i den andre..

Du må da sjekke på pcen din om du har 6 pins eller 4 pins..

Edit: fant ut at det følger med FW kabel også..

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...