KrageV Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Spm. til lubb Er det mulig i det Stickman-prog. å kopiere en frame og lime det inn? Fikk det ikke til... Lenke til kommentar
lubb Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Spm. til lubb Er det mulig i det Stickman-prog. å kopiere en frame og lime det inn? Fikk det ikke til... Er det nødvendig det da? Men jeg tror faktisk at det ikke går, har ikke prøvd selv.. du trykker bare på next frame, så beveger du figuren deretter. Bare for å si det, så kan du ikke lage de mest kompliserte animasjonene. La til et lite eksempel Endret 27. februar 2005 av lubb Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Prøvde å lage en moonwalk, så jeg tenkte jeg skulle spare tid ved å kopiere frames og lime de inn i motsatt rekkefølge. (Kanskje uforståelig, men det er ikke så nøye.) Lagde ihvertfall denne... Lenke til kommentar
andm Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Flotte perspektiveksperimenter, lubb! Er du forresten blitt litt inspirert av "Xiao Xiao"-filmene til strekmennanimasjonene dine? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Anbefaler foresten dette programet for folk som vil lage animasjon uten å lese en haug med tutorials. Du får faktisk ganske kule resultat av det. http://www.snapfiles.com/get/stickfigure.html Smart program.. Får legge ut min første animasjon når den blir ferdig! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Fant en smart, liten tutorial som kanskje kan komme til nytte for noen når man lager animasjoner Walk Cycle Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Fikk ikke det programmet til skikkelig jeg. Må vel bare sette meg litt mer inn i det. Lenke til kommentar
lubb Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Legger til et wip prosjekt før jeg går å legger meg, demning + bever-aktig dyr. Vet ikke hva mer jeg skal gjøre med det, utenom finpussing da. http://img122.exs.cx/my.php?loc=img122&image=demning0tt.swf Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hehe, pent altså. Du har gode evner. Men jeg savner litt lyd. Lenke til kommentar
lubb Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Får se om jeg får lagt lyd på den, har aldri gjort det i flash før. Får prøve å lære meg i dag.. Jeg legger bare til en animsjon som jeg lagde for en stund siden i det stickfigure programet. Har ikke funnet ut hvordan jeg får høyere fps når jeg gjør det om til gif, derfor går den litt tregt. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Her er min første animasjon. Er absolutt ikke så bra, og hadde ingen plan i det hele tatt da jeg begynte. Har ikke funnet ut hvordan jeg får høyere fps når jeg gjør det om til gif jeg heller, derfor går den litt tregt. Endret 28. februar 2005 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Har en liten flash på hjemmesiden min nå, ikke så veldig bra, men litt kul kanskje.... her Endret 28. februar 2005 av biiig.no Lenke til kommentar
lubb Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har en liten flash på hjemmesiden min nå, ikke så veldig bra, men litt kul kanskje.... her Kul den, hvor lang tid tar det å lage noe sånt da? Det er vel action scripting du har tatt i bruk, eller tar jeg helt feil nå? Jeg orker ikke å prøve på sånne ting som det der, er for lat Foresten oppdatert beveren min med lyd, første gang jeg har drevet med lyd i flash, så det ble ikke noe mesterverk http://img227.exs.cx/my.php?loc=img227&ima...ngscene16ge.swf Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har en liten flash på hjemmesiden min nå, ikke så veldig bra, men litt kul kanskje.... her Kul den, hvor lang tid tar det å lage noe sånt da? Det er vel action scripting du har tatt i bruk, eller tar jeg helt feil nå? Jeg orker ikke å prøve på sånne ting som det der, er for lat Foresten oppdatert beveren min med lyd, første gang jeg har drevet med lyd i flash, så det ble ikke noe mesterverk http://img227.exs.cx/my.php?loc=img227&ima...ngscene16ge.swf Tar ikke så fryktelig lang tid å lage. Det som tar lang tid er å finne action-scriptet. Men kommer tilslutt Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Ble litt inspirert av alt det som legges ut i denna tråden, så jeg tenkte jeg kanskje skulle plukke opp igjen gamle bildekunnskaper. Ble jo ikke så ille dette, så får vi se hvor prosjektet går videre; Tenkte å legge til ei stjernetåke i bakgrunnen samt ha romskipet flyende forbi i det kameraet kikker opp mot stjernetåka i starten. Tenkte også å bytte ut romskipet med ett som ikke er laga etter tutorialen i programmet jeg brukte... Romskip lander på ukjent planet. (659kB .gif) Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har en liten flash på hjemmesiden min nå, ikke så veldig bra, men litt kul kanskje.... her jeg kasta den grønne ut av skjermen! Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 jeg kasta den grønne ut av skjermen! hehe...det er ikke bra Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 jeg kasta den grønne ut av skjermen! hehe...det er ikke bra Bra gjort... Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) hahehae det klarte jeg også men den kom ned etter 5 min:P Edit: du kunne ikke gi meg action scriptet du brukte? Endret 3. mars 2005 av Gohan Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) du kunne ikke gi meg action scriptet du brukte? Det er fult mulig vetu. Jeg fant scriptet på nettet, og en guide der, så ikke tro det at jeg har funnet ut dette by myself btw, husker ikke helt hvilken side det var // parameters:// o = movieclip to hittest against // w = width of area to check // h = height of area to check // d = damping to apply (0.5 here) Movieclip.prototype.col = function(o, w, h, d){ // init: // default to 100 so don't have to reset on "uncollide" o._alpha=100 var c=0; var xs=0; var ys=0; var diff=0; var hitFloorX=0; var hitWallY=0; // for all sentry clips (within perim) for (i in this.perim) { // set p.x and p.y to the stage x and y location of this sentry this.perim.localToGlobal(p={x:this.perim._x,y:this.perim._y}) // if offstage to BOTTOM if (p.y > h) { // note x point where sentry hit: hitFloorX hitFloorX = p.x // and put clip back onstage this._y -= p.y - h; } // if off the stage to the RIGHT if (p.x > w) { // note point where sentry hit wall: hitWallY hitWallY = p.y; // dy<0 means clip is moving up so slow // its upward movement by half if (this.dy < 0) this.dy *= d; // bounce back this._x -= (p.x - w)*3; } // same for if offstage to LEFT if (p.x < 0) { hitWallY = p.y; if (this.dy < 0) this.dy *= d; this._x -= p.x*3; } // if the mc passed as a param collided with p // (this sentry), set the param mc's alpha to 50 if(o.hitTest(p.x, p.y, true)){ o._alpha=50 } ys += p.y; // total y of all sentries xs += p.x; // total x of all sentries c++; // count of sentries } // after all sentries checked, see if any hit walls and act: // if went off the bottom: if(hitFloorX){ // diff = amount of off-centeredness over floor intersection point diff = (xs/c) - hitFloorX // (these numbers from experimentation) this.r=(this.r + diff*(this.dy/350))/1.2 this.dy *= -1.4 * d; this.dx *= d; // if clip is rotating, move it in direction of rotation too // (move an amount relative to amount of rotation) this.dx += this.r*2; } // if hit either side: if (hitWallY) { diff = (ys/c) - hitWallY; this.dx *= -1 * d; } } // don't have .col show up in loops like the for i in this.perim loop ASSetPropFlags(MovieClip.prototype, "col", 1); // executable code starts here: _global.gcGravity = 15; _global.gcDamping = 0.5; _global.gcStageHeight = 230; _global.gcStageWidth = 400; // name of two clips on stage aClips = ["mcBlue", "mcGreen"]; // initialize them eval(aClips[0]).otherClip = eval(aClips[1]); eval(aClips[1]).otherClip = eval(aClips[0]); for (i in aClips) { thisClip = this[aClips]; thisClip._x = random(gcStageWidth); thisClip._y = random(gcStageHeight); thisClip.onPress = function() { //trace("in onPress for " + this._name); this.r = 0; this.startDrag(); this.oX = _root._xmouse; this.pr = true; }; thisClip.onRelease = thisClip.onReleaseOutside = function() { this.stopDrag(); this.pr = false; }; thisClip.onEnterFrame = function() { this.col(this.otherClip, gcStageWidth, gcStageHeight, gcDamping); // ox is x location of clip in previous frame (=oldx) this.ox = this.x; this.oy = this.y; this.x = this._x; this.y = this._y; // if user is pressing this clip, set delta x based on where clip was in // previous frame (so can tell how fast user is dragging it) if (this.pr) { this.dx = (this.x-this.ox)*7; this.dy = (this.y-this.oy)*7; // otherwise, user has let go, so add to dy for gravity, use dx and dy calculated // while user was dragging, and then add a smaller delta to x and y each frame } else { this.dy += gcGravity; this.x += this.dx/10; this.y += this.dy/10; this._x = this.x; this._y = this.y; } this._rotation += this.r; // slow rotation each frame this.r *= .95; }; } Kan jo uploade fila for den saks skyld: bounceCollide.fla Endret 4. mars 2005 av biiig.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå