Gå til innhold

Tråden for selvlagde animasjoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I flash kan du trykke F7-knappen og da fjernes (viskes ut) alt som ikke er låst (trykk på hengelåsen) fast eller et movieclip, button etc.

Dersom du ikke tegner hele figuren på ny ser det bare unaturilg ut. Har du noen gang sett en person stå helt i ro når han slår noen?

Jeg brukte heller ikke tegnebrett på den. :)

Lenke til kommentar

Da er du min gud, hvis du greide det uten tegnebrett :D

*øve*

Bonusspørsmål: Hvordan får man egentlig brukt paint bucket tool i Flash? :blush: Det fungerer ikke...

Fikk det til å funke nå. Men jeg skulle farge en bakke grønn, og det blir jo helt tullete å måtte tegne rundt hele framen for å kunne fargelegge?

Enda et spm: Går det an å importere et bilde og bruke som bakgrunn? Hvordan?

Og her er det alle har ventet på. Den første filmen min, der jeg prøvde meg litt fram :D

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-122226-1188144545_thumb.jpg
Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Flash: Importing Images

Because Flash is a vector based program, imported images need to be vector images to be usable in the same manner that images made directly in Flash are. Vector images are far easier to manipulate and alter, and they can take advantage of all of the neat tweening that Flash can do.

Given their usefulness, Flash provides an easy method for converting bitmap images into vector images. To convert the bitmap image into a vector image, click on File--Import in Flash. From the window, choose to import the bitmap image. Once you have the bitmap image open in Flash, click on Modify--Trace Bitmap. A new dialog box offers you several options for controlling the look of the vector image. Change these settings (or test them out and use Edit--Undo to go back to the bitmap version and try again with new settings) and then your bitmap image will be a vector image.

Shikaru: pent! Jeg har ikke tålmodighet til å lage fullbody kropper. Alt for mange tetaljer. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

hundsomgaar.gif

er fullt klar over at det ser ut som han halter.

er noe feil på bakre bein som jeg burde fikse, men det var bare ment som en øvelse.

har aldri animert noe på fire bein før så det var en utfordring.

Hadde animators survival kit boka ved meg som en liten "fasit".

føler jeg lærte litt av denna lille øvelsen.

blei enklere mot slutten merka jeg. forsto mer hvor jeg burde plassere ditten og datten osv.

Lenke til kommentar

Ganske morsom og ikke så værst bevegelser.

Men en ting er at gravitasjonen ser ikke ut til å være "riktig"

ser mer ut som han plutselig faller rett 'ned' eller flyr, og bakken er jo flat så :p

Og en ting som kan gjøre impacted bedre er at den framen rett før han treffer, så strekker du kroppen inn.

ser mye mer vondt ut da :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...