Gå til innhold

Tråden for selvlagde animasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
wow du er bare helt syk når det gjelder tegneserie/animasjoner. Egentlig over nivået på cartoon network^^

 

Handlingen er litt menings løs da.  Med dine evner ville jeg ha prøvd å lage en årntelig kort film  :dribble:

7425251[/snapback]

Ja jo takk ^^

Jeg har tenkt til å give it a go på en liten tegneserie på 2 - 3 minutter ellernoe.

Om jeg rekker det, og klarer å fullføre den, så skal den vises på skolen på siste skoledag før jul.

Må bare storyboarde litt først.

Lenke til kommentar

til de små greiene bruker jeg bare easytoon.

Noe som funker greit til det.

 

Har ToonBoom som matt groening blandt annet har brukt, også har jeg flash 8.

Det eneste som gjør at jeg ikke vil bruke flash, er at strekene blir annerledes enn slik jeg vil ha dem.

De blir til vektor, og da endrer de på seg litt.

Lenke til kommentar
wow du er bare helt syk når det gjelder tegneserie/animasjoner. Egentlig over nivået på cartoon network^^

 

Handlingen er litt menings løs da.  Med dine evner ville jeg ha prøvd å lage en årntelig kort film  :dribble:

7425251[/snapback]

Ja jo takk ^^

Jeg har tenkt til å give it a go på en liten tegneserie på 2 - 3 minutter ellernoe.

Om jeg rekker det, og klarer å fullføre den, så skal den vises på skolen på siste skoledag før jul.

Må bare storyboarde litt først.

7426329[/snapback]

hvordan gjør du d, og hva bruker du?

Lenke til kommentar
Hva jeg bruker står i posten min rett ovenfor din...

 

og hvordan jeg gjør det?

storyboarding eller selve animasjonene?

 

stortboard er jo bare idéer og muligens ruter til å inndele i hva som skjer. forskjellige vinkler osv.

 

selve animasjonen er bare øvelse.

7434000[/snapback]

kan du sende meg en link så jeg kan laste ned dette?

Lenke til kommentar

Laste ned kva? Storyboard? Du kan ikkje laste ned storyboard, då det ikkje er eit program, men ein teknikk mest brukt i filmlaging, for å forberede filming. Det går ganske enkelt ut på at ein lager ein teikneserie, med ein teikning for kvar scene eller kameravinkel, der ein inkluderer litt om kva slags rørsler som skal vere i scena. Det same kan gjerast i animasjon.

 

Programma han bruker nemnte han tidlegare. Bruk Google for å finne ut kvar du kan laste dei ned.

 

Redigert: Og om du vil lage storyboard so er det ingenting i vegen for å bruke blyant og papir...

Endret av incanus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...