Gullars Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei! Eg skal bestilla breiband til leiligheita, men er usikker på om eg skal velja NextGentel eller BKK. BKK kan tilby 2000/200 kb/s for 349,- i månaden med fri etablering (for 2 års binding). NextGentel har ein avtale med skulen, slik at me kan få ei Delta-linje (2600/640), medan me betaler for Bravo, altså kr 398,-/mnd. Etableringskostnaden er 698,-. Eg er veldig usikker på kva eg skal velja. Er det nokon som har erfaringar med BKK/NG, angåande oppetid, service osv.? Er det verdt 50 kroner ekstra i månaden for 600 kb/s ekstra? Eg har tenkt å setja opp eit trådlaust nettverk med ein Linksys WRT54G ruter. Opp til 6 maskinar om gongen skal dela denne internettoppkoplinga. Eg takkar for alle innspel! Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 eg har ngt og må si meg veldig fornøyd med oppe tid ol. men det kan jo ta litt tid å komme igjennom på telefon til de av og til Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 skal du ha opptil 6 pcer på samtidig burde du jo gå for mest mulig båndbredde. NGT har meget bra linjer og du får det du betaler for og gjerne litt mer. Bedre upload og. Gå helt klart for NGT Lenke til kommentar
Tullegutt Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei. Jeg har også NGT. Jeg er også veldig fornøyd med oppetiden. Hastigheten er meget bra og stabil over hele døgnet. Kundeservice er et annet kapittel. Ringte dem på torsdag ventet da i 35 minutter for å komme i kontakt en en konsulent som ikke kunne hjelpe meg, men problemet mitt ble fikset etter noen dager.. Jeg har lett for å klage når noe er galt, men egentlig er jeg veldig fornøyd med NGT. Helhetsinntrykket er bra. Jeg kan i grunn bare annbefale deg å gå for NGT. Jeg har hatt dem i mange år nå, og kunne egentlig ikke tenke meg å bytte til noe annet selskap. Lenke til kommentar
StigK Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Skal jeg slenge på en dårlig erfaring med ngt jeg da. Jeg har charlie på øya i trondheim, og opplever støtt og stadig at nettet er nede. Har sendt en del mail til de, men det er lite hjelp fra de. Hvis du skal ha trådløst nett er vel ikke gaming høyeste prioritet, men hvis du er det, så vit at du får ræva ping hos ngt. -stigk Lenke til kommentar
Pantheon Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg ville nå lagt vekt på at du faktisk for over 3x uploadhastighet hos NGT framfor BKK.. Det betyr MYE.. Kan ikke skjønne at noen i det hele tatt vurderer 2Mbit ut, og 200Kbit inn. For ikke snakke om at noe i det hele tatt har ansikt til å tilby et slikt produkt... Nei, hvis NGT er stabile i området ditt, er det ikke tvil om hva du burde velge.. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Det at NGT har 640 kbit/s upload ville ha veid tyngst for meg. 200 kbit/s er alt for stusselig. 640 kbit/s er enkelt og greit mer en 3 ganger det du får hos BKK. Lenke til kommentar
Aginaridan Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Skal jeg slenge på en dårlig erfaring med ngt jeg da. Jeg har charlie på øya i trondheim, og opplever støtt og stadig at nettet er nede. Har sendt en del mail til de, men det er lite hjelp fra de. Hvis du skal ha trådløst nett er vel ikke gaming høyeste prioritet, men hvis du er det, så vit at du får ræva ping hos ngt. -stigk Bruker trådløst og ngt her, funker helt prima med spilling og veldig lite nedetid (har ikke sett det har gått ned en eneste gang) og bra ping. <15 i cs hvis det er en bra server. Har 2600/640 linja. For 448 kroner i mnd (UiB) så er det MYE linje for pengene. Har merket at det er bedre ping på denne linjen i bergen enn en linje som jeg har brukt i stavanger (ca 10ms forskjell). så kan jo være det er enda høyere i trondheim. Lenke til kommentar
pcfreak Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har Delta 3600/704 kbit/s fra NGT, fornøyd egentlig, fungerer bra... De fleste isp'er som leverer xDSL oppgir hastigheten før linjetap, dvs at du sitter igjen med mindre enn det står, dette er ikke tilfellet med NGT, i allefall ikke med nedhastigheten, du får det som det står ned, men ikke opp, 704 i min linje er før linjetap, så jeg får mindre, kommer ann på hvor langt unna sentralen du bor... Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 ser ut som at eg går fo NGT. Takk for alle svara! Lenke til kommentar
jornt Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Skal jeg slenge på en dårlig erfaring med ngt jeg da. Jeg har charlie på øya i trondheim, og opplever støtt og stadig at nettet er nede. Har sendt en del mail til de, men det er lite hjelp fra de. Hvis du skal ha trådløst nett er vel ikke gaming høyeste prioritet, men hvis du er det, så vit at du får ræva ping hos ngt. -stigk Det er kanskje ikke så rart sånn som de holder på å grave der.. Bor selv på Øya og i dag bråvåkna jeg av at hele huset rister mens de graver digre hull i gata - det er ikke vann i springen, men nettet funker. (NGT Bravo) Men jeg har også opplevd at nettet har falt ut endel ganger ja. Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har hatt begge deler og sier bare: Velg NGT. BKK har enda dårligere support (ja, det er mulig!) og driver å herjer med linjekapasiteten når de føler for det. De har også eksplisitt forbud mot alle typer server, noe NGT ikke bare tillater, men også hjelper deg med. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 BKK har enda dårligere support (ja, det er mulig!) og driver å herjer med linjekapasiteten når de føler for det. De har også eksplisitt forbud mot alle typer server, noe NGT ikke bare tillater, men også hjelper deg med. Du er nok inne på noe der.... Dessuten så faller vel noe av poenget med å hoste en server bort når uploaden er på 200 kbit/s, i praksis kanskje lavere... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Om det ikkje allereie er nevnt så bruker NGT 3-5 veker på å få linja opp. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 nokon som veit kva for ein ruter som følgjer med om eg vel å kjøpa? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 nokon som veit kva for ein ruter som følgjer med om eg vel å kjøpa? NextGenTel bruker routere fra Netopia med NAT og portfilter. Det tre routerene jeg har vært borti (én stor og én liten til ADSL og en til SHDSL) har fungert veldig bra... Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Har en delta 3600 linje og må si jeg er fornøyd med oppetid og stabilt nett. Bredbånd fra NGT er bra. Kundeservicen er så dårlig at de ikke fortjener terningkast engang. på en skala fra 1 til 100 (der 100 er best) vil jeg si at de fortjener mellom 1 og 2 på kundeservice. Men bredbåndet er jeg som sagt nokså fornøyd med. Nextphone derimot vil jeg anbefale alle å styre unna Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Hvis du velger NGT så pass godt på alle kvitteringer, hva du sier, hva du bestiller osvosv. De flår deg, og de prøver seg _hele_ tiden! Hvis du f.eks ringer til de for å høre om de kan levere til deg, så plutselig har du et modem på døra etter noen dager. Så kommer et brev som sier at du ikke kan få linje allikvel og ber deg vennligst sende modemet tilbake. Du sender det tilbake, men NGT purrer og purrer på modemet og sender det så til inkasso. Du vet jo at du har sendt modemet tilbake men NGT nekter å høre. Så blir kreditten din ødelagt pga inkassoen og du kan drite i lån/ nytt mobilabb osv. Jeg kan dessverre ikke anbefale NGT på _noen_ som helst måte! Blir nok fraråding! NGT Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) En liten ting som ikke er nevnt: Hos BKK får du også fast IP (verd ca 100kr/mnd) inkludert i prisen. Det er særdeles nyttig i enkelte tilfeller (aner ikke hva du bruker PC'en til). Du kan jo også kjøre på med 4000/600 til 549 Endret 16. februar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 En liten ting som ikke er nevnt: Hos BKK får du også fast IP (verd ca 100kr/mnd) inkludert i prisen. Det er særdeles nyttig i enkelte tilfeller (aner ikke hva du bruker PC'en til). Du kan jo også kjøre på med 4000/600 til 549 Eller du kan skaffe deg en gratis konto hos Dyndns.com som gjør samme nytten som en fast IP adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå