BrukerSlettet Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er på utkikk etter LCD- skjerm, og har funnet 2 som jeg likte: IIyama 17" ProLite E431S-B TCO-99 Sort, 16ms, D-sub og DVI-D eller Eizo 17" LCD FlexScan L550K TCO-99 Sort med VGA og DVI-D inngang Skal brukes en del i spill som Joint operations o.l. Økonomien strekker ikke til, så den kan ikke bli dyrere. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er på utkikk etter LCD- skjerm, og har funnet 2 som jeg likte: IIyama 17" ProLite E431S-B TCO-99 Sort, 16ms, D-sub og DVI-D Kjøpte en sånn for 10 min siden Lenke til kommentar
espenah Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er på utkikk etter LCD- skjerm, og har funnet 2 som jeg likte: IIyama 17" ProLite E431S-B TCO-99 Sort, 16ms, D-sub og DVI-D Kjøpte en sånn for 10 min siden :)h Har skjermen.. helt nyyydelig i spill.. finnes ikke etterslep.. og har nå bestemt meg for å kjøpe en til.. ut av de lcd skjermene jeg tidligere har kjøpt og prøvd, er dette den desidert beste.. at den er så sinnsykt bra på etterslep, og har en så fin pris, oppveier for at sort ikke alltid er helt sort blandt annet.. (dog merker aldri noe i spill) kunne sikkert pirket på noe, men helhetsinntrykket av denne skjermen er så bra at jeg synes det ikke er nødvendig... Ta en titt på hardware.no's LCD Stortest Del 1.. De har mange fine ord om denne skjermen Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Er på utkikk etter LCD- skjerm, og har funnet 2 som jeg likte: IIyama 17" ProLite E431S-B TCO-99 Sort, 16ms, D-sub og DVI-D Kjøpte en sånn for 10 min siden :)h Har skjermen.. helt nyyydelig i spill.. finnes ikke etterslep.. og har nå bestemt meg for å kjøpe en til.. ut av de lcd skjermene jeg tidligere har kjøpt og prøvd, er dette den desidert beste... Hyggelig å høre, var litt usikker på om jeg skulle kjøpe den eller ikke Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Ta en titt på hardware.no's LCD Stortest Del 1.. De har mange fine ord om denne skjermen Nå skal det sies at den testen er et år gammel. Men uansett. Den skjermen er god i forhold til pris. Tror ikke du blir skuffa Endret 14. februar 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
espenah Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) at testen er et år gammelt spiller vel ingen trille? produktet har jo ikke forandret seg... at du kan få et bedre produkt, d stemmer nok.. men til den prisen er det ikke mange andre Endret 14. februar 2005 av espenah Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 I LCD-markedet har det mykje å sei at testen er 1 år. Som eit eksempel: Responstida til skjermene har gått frå 25ms til 8ms på dei beste modellene. Dette er ein vesentleg forbedring på skjermene, og ein kan sei at ganske mange av skjermane (Eizoen var ikkje komme på markedet då den blei testa) som er med i den testen ikkje finnes i markedet lengre. Og nokon av dei er erstatta både med etterfølgar og etterfølgar etter etterfølgaren mvh JanEirik som var med på den store LCDtesten for 1 år sidan. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Ser at NEC 1770NX koster 2995,- på netshop tror jeg det var. Er bare 300,- forskjell, Bør jeg gå for den istedenfor? Lenke til kommentar
espenah Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 I LCD-markedet har det mykje å sei at testen er 1 år.Som eit eksempel: Responstida til skjermene har gått frå 25ms til 8ms på dei beste modellene. Dette er ein vesentleg forbedring på skjermene, og ein kan sei at ganske mange av skjermane (Eizoen var ikkje komme på markedet då den blei testa) som er med i den testen ikkje finnes i markedet lengre. Og nokon av dei er erstatta både med etterfølgar og etterfølgar etter etterfølgaren mvh JanEirik som var med på den store LCDtesten for 1 år sidan. ja, men så er prisen deretter også.. en splitter ny 8 ms skjerm er merkbart dyrere enn, etter min mening, en minst like god, litt eldre skjerm med 16 ms.. kommer helt an på hvilke krav man setter seg.. men etter et visst punkt vil prisforskjellen være så liten at det heller lønner seg å bla opp litt ekstra for en nyere skjerm.. men som sagt, de 600 kr jeg sparte (da jeg kjøpte) på å ikke velge Iiyma sin 10 ms skjerm, som er etterfølgeren til den jeg har nå, synes jeg er helt greit.. personlig er jeg ganske sikker på at jeg ikke hadde klart å merke stor nok forskjell på skjermene til å rettferdiggjøre de ekstra kronene... så hvis man har bestemt seg for en skjerm, vil en test av skjermen være relevant, selv om den er 1 år gammel.. men å sammenligne med modeller som er et år nyere blir noe annet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå