ATWindsor Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Fikk svar fra Seagate etter at de hadde hørt på opptaket: This appears to be the drive self test. During idle times the drive will go into self test to try and predict a premature failure. This feature is always on and cannot be toggled off. Return the drive to place of purchase for another drive if you feel the drive is too noisy. Litt usikker på hva han mener her - er det en feil på disken eller ikke? Han ber meg returnere den, mente han da at jeg skulle velge en annen produsent da eller? Litt lite vits i å få en ny Seagate hvis den har samme problemet. Han sier det jeg kanskje trodde var tilfellet. At disken selvtester etter å ha stått idle i en viss periode. Videre sier han at om du ikke tolerer lyden så må du returnere disken, da denne funksjonen ikek kan slåes av. Og ja, han mente du isåfall skulle velge en annen produsent. AtW Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Er det virkelig nødvendig at en disk selvtester seg hvert 5 minutt? Sliter ikke dette på disken/reduserer levetid? Synes dette virker utrolig tåpelig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Er det virkelig nødvendig at en disk selvtester seg hvert 5 minutt? Sliter ikke dette på disken/reduserer levetid?Synes dette virker utrolig tåpelig. Vet ærlig talt ikke nok om disker til å uttale meg om nødvendigheten av denne testingen, men virker jo som "vanlige" disker klarer seg bare med smart-monitoring. Det er som sagt folk som har lagd program som akriviserer disken bitte litt hvert 30. sekund. Kan jo se om noen har lagt ut noe slikt på nett? AtW Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg har en seagate 160gb nqc disk og den lager nøyaktig samme lyd som din en gang i blandt. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 ATWindsor: Skal se hva jeg klarer å finne frem. Takk for hjelpen! amiga600: Er disken din en SATA disk? Jeg har en "gammel" Seagate 160GB PATA disk, som aldri har laget slike lyder. Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 ATWindsor: Skal se hva jeg klarer å finne frem. Takk for hjelpen! amiga600: Er disken din en SATA disk? Jeg har en "gammel" Seagate 160GB PATA disk, som aldri har laget slike lyder. sata disk ja:) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Har og en slik, 250gb. Har hørt litt til det samme selv, men jeg har andre disker som overdøver den. Så jeg har liksom ikke brydd meg noe om det. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Jeg har en Seagate 160 p-ata og en Seagate 200 s-ata. Min s-ata lager faktisk også slik lyd, men usansynlig mye lavere. Har ikke lagt merke til den tidligere, og mic'en i mp3'en klarer ikke fange den opp, fra åpent kabinett. Kanskje mannen hos Seagate også mente din disk lagde i overkant mye lyd under denne prosessen... Endret 7. mars 2005 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Min 160GB Seagate disk bråker ganske mye mer enn min 250GB NCQ Maxtor disk.. Hører ikke lyden fra maxtoren (Har ett støydempa kabinett), mens Seagaten har en høyfrekvent knatrelyd ved load.. Synes ikke den bråker noe ved Idle.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Min s-ata lager faktisk også slik lyd, men usansynlig mye lavere. Har ikke lagt merke til den tidligere, og mic'en i mp3'en klarer ikke fange den opp, fra åpent kabinett. Grunnen til at den er så tydelig på opptaket mitt er nok fordi det ikke er CPU/skjermkort/chipset-vifter i kabinettet. Kun PSU, som er i andre enden av kabinettet. Opptaket er gjort 1cm fra disken. WeeR: Er det bare knatrelyden som er mer bråkete? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Lurifaksen - Synes ikke jeg merker noen forskjell på Maxtor disken og Seagate disken ved Idle, men ved load støyer Seagate disken mye mer enn Maxtor disken... Jeg kan ikke si at jeg merker noe lyd fra Seagate disken når den er idle.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå