taskvig Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg kjøpte en 200GB USB2 Lacie disk forrige uke. Koblet den til en USB2 port på PCen og fikk beskjed om at ny HW funnet og alt såg bra ut.. Går inn i diskmanagement og får beskjed om at ny HD funnet og om jeg vil initiere, svarer ja og alt ser fint ut. MEN når jeg nå ser i diskmanagement igjen så ser jeg til min store forundring står den fortsatt som "not initialized". Star diskmanagement igjen og det samme skjer, uansett hvor mange ganger jeg prøver å kjøre initialisering så fungerer ikke disken. Prøver å bytte om på USB port og plutselig så fungerer den fint etter flere forsøk... får formatert den og alt ser lovende ut. Begynner å flytte (ikke kopiere) data over fra en gammel disk (ca 120 GB) og alt går smertefritt. Bruker disken en dag og alt er vellstand... Neste dag kopierer jeg data over fra en annen disk til Lacie disken, denne gang bl.a. alle mine bilder og dokumenter. Disken jeg kopierer fra ompartisjonerer før jeg begynner å flytte data tilbake fra Lacie disken... da begynner marerittet. Midt under kopieringen får jeg beskjed "can not read from disk" og disken forsvinner fra Explorer. Slår av og på Lacie disken og den dukker opp igjen, fortsetter kopieringa og det samme skjer igjen.. Det samme skjer ett par ganger før Lacie disken forsvinner for godt... det var siste gang jeg fikk noe data utifra den disken. Kjører R Tools og Winternals i håp om å finne data på Lacie disken men finner ingenting som jeg kan bruke... Heldigvis går det greit å hente fram de første 120GB fra den første kopieringen og bildene fra den andre ved hjelp av R Tools, men alle dokumentene er korrupte og selvsagt er det lenge siden jeg tok noen form for backup. For å korte ned på historien går jeg tilbake med Lacie disken og får en ny, kobler den til og akkurat det samme skjer med den nye, får ikke initisert den så jeg gir opp... I helga hørte jeg om en kammerat som kjøpte samme disk ett annet sted og han har mer eller mindre samme problem høres det ut som. Så spm mitt er egentlig... er det andre som sliter med lignende problem med enten Lacie eller andre eksterne disker og hva i all videste verden er grunnen? Er det driver problem, er det USB2 kortet mitt som ikke takler 200GB disker eller hva kan dette skyldes? Har tidligere brukt Lacie 160 gb uten problem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå