AndGus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er totalt noob og ny bruker av Linux, og har ingen lyd i Totem. Installerte gstreamer 8.0, og da kom bilde, men ingen lyd. Prøvde å installere gxine, men problemet var det samme der også. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Hvilken distro bruker du? Eg har omtrent det samme problemet i Ubuntu! I Xine spiller den av men uten lyd. I Totem starter ikkje avspillingen i det hele tatt.. Endret 13. februar 2005 av Dizk Lenke til kommentar
Dirhael Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Installerte du gstreamer-mad? Hvis ikke, gjör det Bruker du OSS eller ALSA til å spille av lyd i Xine? Lenke til kommentar
ways Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 jeg bruker også ubuntu, men avskrev totem ganske fort. installer vlc (www.videolan.org). den spiller ALT utenom .rm. ALT! Lenke til kommentar
AndGus Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Jeg bruker også ubuntu. Installerte gstreamer-mad, og da funka det plutselig! Tusen hjertelig for svaret CodeXP! Endret 14. februar 2005 av AndGus Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Følg codec-guidene på Ubuntu-guiden: http://ubuntuguide.org/#codecs Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Følg codec-guidene på Ubuntu-guiden:http://ubuntuguide.org/#codecs Det har eg allerede prøvd. Totem klarer fortsatt ikkje å spille av filer. Xine ga meg lyd på en fil i går, men når eg prøvde samme fil idag fikk eg ingen lyd. Får heller ingen lyd på mp3 er i Xine uansett om de funker i XMMS og Rythmbox. I VLC derimot funker alt. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Sjekket om lyden er mutet og at alle lydkanaler er skrudd opp? Lenke til kommentar
Dirhael Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg bruker også ubuntu. Installerte gstreamer-mad, og da funka det plutselig! Tusen hjertelig for svaret CodeXP! Hyggelig å kunne hjelpe Er veldig ny i Linux-verdenen selv, så jeg har nettop värt gjennom flere tilsvarende problemer Lenke til kommentar
AndGus Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Bare sånn apropos. Noen som vet om noen god wma- plugin for xmms og totem. Hadde vært fint å kunne spille av wma- filer også. Funker kanskje like greit å konvertere til mp3 eller mpeg? Lenke til kommentar
Dirhael Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Bare sånn apropos. Noen som vet om noen god wma- plugin for xmms og totem. Hadde vært fint å kunne spille av wma- filer også. Funker kanskje like greit å konvertere til mp3 eller mpeg? Installer 'w32codecs' pakken. Den inneholder mer eller mindre alt du trenger at codecs Og bare sånn til slutt; dropp XMMS og heller installer Beep Media Player. Lenke til kommentar
AndGus Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Hm.. det skal jeg gjøre. Thanx! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå