ratm Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Hei jeg tenkte jeg skulle nestille meg 4 kabinettvifter til mitt cheiftec kabinett. Tenkte å ha 2 forran til å suge inn luft og 2 bak til å blåse ut. Har jeg nok 3 pins kontakter til dette eller trnger jeg en adapter? Hvilke vifter er å anbefale? Skal også kjøpe meg runde idekabler: hvilke er å anbefale? [ Denne Melding var redigert av: ratm på 2002-06-20 23:32 ] Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Du burde uanz bruke adapter når du skal ha så mange vifter.. kjøp 4 stk (hvis du ikke kjøper vifte det er med på da) Det er jo uendlig å velge i av vifter hehe, sikkert noen som er bedre enn andre (laverestøy og mere luft) denne ser jo brukbar ut: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...NR=TFD8025M12CT (kommer sikkert masse vifte poster så.. :smile:) microplex.no har jo alt mulig å velge i heh, ialf. nok til att du finner en.. Runde kabler har dem også på microplex. 45 og 90 CM, ATA66/100. Stygge og fine farger :razz: Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Jeg har brukt enimax vifter for de gåran å justere hastigheten på bruk 3 80.mm og 1 90.mm vifter det funker bra 90.mm setter du over poweren som suger ut og 80.mm suger inn. Lenke til kommentar
ratm Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Passer en 92x92 vifte over strømforsyningen? som sgt har jeg et chieftec big tower kabinett Lenke til kommentar
ratm Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Lol Satt nettopp å tenkte litt. Dette kom jeg fram til: Jeg trenger ikke 4 vifter, egentlig grier jeg meg uten, men kjøpre 2 for å være på den sikre siden. Med 4 vifter blir det enda mere ledninger Lurer på om dette er et godt forslag: 1 92x92 Enermax vifte (Sette over strømforsyning) Suge inn luft 1 80 x 80 Enermax vifte (Sette bak nedest i kabinettet) Suge ut Ville tro at dette fikk en fin gjennomstrømmning av luft i kabinettet Vel la meg høre. Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Du bør nok ha den ene vifta nede/fram som blåser inn i kabinettet og en oppe/bak som blåser ut. Husk at varm luft stiger i kabinettet. Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Her er en liten illustrasjon på hvordan jeg planla viftene mine: Her et bilde av maskina nå: Som du ser har det blitt noen modifikasjoner her og der, og bruk av store saktegående vifter for lite lyd og mye luft. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 ratm Kjøper du enermax vifter for du overganger med på kjøpet,men spør der du kjøper viftene om de følger med eller ikke,eg har 3 enermax vifter og de er glimrende,du kan regulere farten på dem selv fra 1000-3000rpm. Kjetil Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Som en liten opplysning, så er ikke antall vifter noe clue. Det er viktigere å få jevn strøm av luft, hvis du har for mange vifter som bare "blåser" luft rundt i kabinettet, så får du bare turbulent luft som ikke kjøler. Og hvis du passer på å ha ledninger som ikke ligger i veien for luftstømmen, så skal det faktisk ganske lite til for å få jevnt flyt av luft uten for mange vifter.. noe som igjen gir lite støy og bra "kjøling". [ Denne Melding var redigert av: Nicromann på 2002-06-21 11:16 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå