Gå til innhold

Vifter og runde ide kabler

Anbefalte innlegg

Hei jeg tenkte jeg skulle nestille meg 4 kabinettvifter til mitt cheiftec kabinett. Tenkte å ha 2 forran til å suge inn luft og 2 bak til å blåse ut. Har jeg nok 3 pins kontakter til dette eller trnger jeg en adapter?

Hvilke vifter er å anbefale?

Skal også kjøpe meg runde idekabler: hvilke er å anbefale?

[ Denne Melding var redigert av: ratm på 2002-06-20 23:32 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde uanz bruke adapter når du skal ha så mange vifter.. kjøp 4 stk (hvis du ikke kjøper vifte det er med på da)

Det er jo uendlig å velge i av vifter hehe, sikkert noen som er bedre enn andre (laverestøy og mere luft)

denne ser jo brukbar ut: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...NR=TFD8025M12CT (kommer sikkert masse vifte poster så.. :smile:)

microplex.no har jo alt mulig å velge i heh, ialf. nok til att du finner en..

Runde kabler har dem også på microplex. 45 og 90 CM, ATA66/100. Stygge og fine farger :razz:

Lenke til kommentar

Lol

Satt nettopp å tenkte litt.

Dette kom jeg fram til:

Jeg trenger ikke 4 vifter, egentlig grier jeg meg uten, men kjøpre 2 for å være på den sikre siden.

Med 4 vifter blir det enda mere ledninger

Lurer på om dette er et godt forslag:

1 92x92 Enermax vifte (Sette over strømforsyning) Suge inn luft

1 80 x 80 Enermax vifte (Sette bak nedest i kabinettet) Suge ut

Ville tro at dette fikk en fin gjennomstrømmning av luft i kabinettet

Vel la meg høre.

Lenke til kommentar

Som en liten opplysning, så er ikke antall vifter noe clue. Det er viktigere å få jevn strøm av luft, hvis du har for mange vifter som bare "blåser" luft rundt i kabinettet, så får du bare turbulent luft som ikke kjøler.

Og hvis du passer på å ha ledninger som ikke ligger i veien for luftstømmen, så skal det faktisk ganske lite til for å få jevnt flyt av luft uten for mange vifter.. noe som igjen gir lite støy og bra "kjøling".

[ Denne Melding var redigert av: Nicromann på 2002-06-21 11:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...