Gå til innhold

Trenger nytt PCI-E skjermkort, åpne pipelines

xadios

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny maskin..

AMD Athlon 64 kjerne, og hele pakka. MEN, jeg har lest en god del om pipelines og vertex o.l og sliter med å velge et kort som er lett å klokke og kan åpne mange pipelines.. Jeg har tenkt meg PCI-E kort som er rimeligere å kjøpe nå for tida enn AGP.

Jeg har lest en del på forumet om kort til ca 3500, men det overgår budsjettet mitt.

Men er det noen av dere som vet om noen kort som er billige nok til å raskt få et MYE bedre kort? Jeg har tenkt å brukes maks 2000 på det..

Endret av xadios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det eventuelt Geforce 6800LE som gjelder..men, % sjanse for å få åpnet alle piplines er ikke så veldig stor..Du kan eventuelt kjøpe ett 6600GT som er ett bedre kort enn 6800LE..Klokke det litt oppover..Og det er ikke noe kort til under 2000 som du kan modde å plutselig få ett MYE bedre kort..Bare viss du lykkes med modding av 6800LE..Du vil vel få en mellomting av 6800 og GT..Siden minnet setter sine begrensninger..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Skjønner, men vet du om noen linker om tester eller noe lignende der folk har gjort noe slik? Greit å få med seg hele bildet før man kjøper et kort og innser at dette var helt på trynet! ;)

Hei,

Har du prøvt søkefunktjonen her på forummet. :thumbup: Mange tråde om dette.

(søkeknappen er plasert oppe i høyre hjørne).

Ellers er der jo google.com.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Fra Nvidia: 6800GT..Kan plukkes opp fra rundt 3000..Og fra ATI kan ett x800 pro vivo plukkes opp til samme prisen..vivo versjonen er kjent for å villig kjøres på XT PE nivå..

Edit: sistnevnte må man åpne piplines..XL versjonen har 16 stk..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...