Gå til innhold

X800 Pro VIVO eller X800 XL?

espenah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X800XL har allerede 16 pipelines. Hvorfor ikke spare seg arbeidet og bryet med å sjanse på hvorvidt man får flashet X800Pro fra 12 til 16? I tillegg så er X800XL pent priset på 2700kr.

Når det er et alternativ som koster like mye eller mindre, og yter bedre uten å trenge noen "modding", så er jeg ikke i tvil om hva jeg vil anbefale.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
X800XL har allerede 16 pipelines. Hvorfor ikke spare seg arbeidet og bryet med å sjanse på hvorvidt man får flashet X800Pro fra 12 til 16? I tillegg så er X800XL pent priset på 2700kr.

Når det er et alternativ som koster like mye eller mindre, og yter bedre uten å trenge noen "modding", så er jeg ikke i tvil om hva jeg vil anbefale.

ahh..I forgot..hehe..

Lenke til kommentar

men hvor stor er den ekstra ytelsen i forhold hvis moddingen er velykket?

d bestemmer hvorvidt man tar sjansen på et x800 pro vivo..

men hvis det ikke er noe særlig å hente fra et pro@xt pe, til et XL kort, går jeg heller for XL..

den er veldig pent priset :) må bare skrape sammen litt studentpenger først..

ack vi fattige studenter..

EDIT: geez.. jeg må avvenne meg ENTER tasten..

Endret av espenah
Lenke til kommentar

Mye synsing her synes jeg. :no:

X800XL har 16 ÅPNE piplines fra begynnelsen.

X800PRO VIVO har 12 !! (uansett. Pointet er : X800XL har like mange pipelines åpen out of BOX, som du får når du flasher ett X800PRO VIVO til XT PE)

Ergo : Du slipper å flashe ett X800XL til noe som helst, trenger bare å kjøre kjøling og klokke lykkelig oppover. :thumbup:

Du trenger heller ikke bekymre deg over at flashinga kanskje ikke blir vellykket (at pipsene er skadet eller lignende, da de allerede er åpne)

Mer kan leses her : ATI Radeon X800 XL - A $299 6800GT Competitor

Lenke til kommentar

hmm.. går kanskje for XL.. bytte kjøler og klokke den litt opp..

kjipt å få et x800 pro vivo som ikke kan moddes :(

EDIT: klokket forresten mitt X700 Pro til X700 XT spec.. meget fornøyd med det..

gikk fra 7000 til 8000 i 3dmark 03.. grei økning :yes:

Endret av espenah
Lenke til kommentar
men hvis det ikke er noe særlig å hente fra et pro@xt pe, til et XL kort, går jeg heller for XL.. ..

XL kan jo klokkes til XT PE hastigheter hvis man er heldig med kortet, på samme måte som X800PRO VIVO (XL kortet trenger dog IKKE softmodding eller lignende for å greie dette og du slipper å bekymre deg over skadete/ødelagte pipes)

Men :

The overclocking community was also quite interested in the X800 XL because of its 0.11-micron manufacturing process. While the card comes clocked at 400/500 (core/memory) by default, a 0.11-micron process would mean that it should reach higher clock speeds than the slower, more power consuming 0.13-micron transistors in the X850, right? The problem here is that although the X800 XL's 0.11-micron transistors do consume less power and can switch faster than those in ATI's 0.13-micron GPUs, that doesn't mean that GPUs based on them will run faster. If we were talking about an isolated situation with just one transistor, then there wouldn't be much of an argument, but with the X800 core, we're dealing with around 160 million transistors - greatly complicating things.
Lenke til kommentar
XL kan jo klokkes til XT PE hastigheter hvis man er heldig med kortet, på samme måte som X800PRO VIVO (XL kortet trenger dog IKKE softmodding eller lignende for å greie dette og du slipper å bekymre deg over skadete/ødelagte pipes)

Er det virkelig noen som har klart å klokke XL kortet sitt opp til XT PE hastighet?

R430 bruker en mindre prosess, men bruker ikke low-k som det R42x og R48x gjør for å komme opp i de høye hastighetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...