petermm Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg her lige købt et JVC GZ-MC200 videokamera. Det optager i video i mpeg2 med lyd i AC3 format. Det medfølgende software er meget primitivt, så jeg vil finde noget mer prof. Det skal kunne redigere i mpeg2, så der ikke skal bruges en masse tid på at konvertere frem og tilbage. Har prøver MPEG Video Wizard men det er også ret simpelt. Har også prøver trial af Ulead VideoStudio8, og det virker godt. Man kan dog ikke importere AC3 lyd uden at installere en patch, og den kan ikke installeres på trielversionen. Jeg kan således ikke rigtigt prøve programmet. Så vidt jeg kan se kan Pinnacle ikke redigere i mpeg2. Hvad er jeres mening om Ulead eller er der nogle helt andre programmer jeg skal se på? Hilsen Peter Møller Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Pinnacle Studio kan redigere mpeg2. Lenke til kommentar
petermm Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg har nu testet videre på diverse trails. Pinnacle vil ikke åbne .mod filerne fra JVC GZ-MC200, selv om de bliver omdøbt til .mpg. Ulead VideoStudio åbner dem fint bare de er døbt om til .mpg. Vil dog kun importere ac3 lyden når der tilkøbes en Dolby ac3 pakke. Så jeg har købt Ulead VideoStudio med Dolby ac3 pakken. Pris 40£. Det virker fint og jeg er indtil videre godt tilfreds. Tak for hjælpen. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hei, slenger meg på i denne tråden: Jeg har også et slikt Everio-kamera nå. Jeg får sett videoklippene direkte i windows mediaplayer, men ellers er mod/mpg-formatet som filene er i direkte ut i fra kameraet ikke særlig vennlige til vanlige programmer. F.eks klarer ikke engang NRK å bruke dette formatet i sitt redigeringsprogram. Hadde vert fint om noen kan tipse om gratis-programmer som er enkle og greide, som gjør om fra mod/mpg til avi eller noe annet veldig standardisert format. Med medfølgende program fikk jeg gjordt om til avi, men filen ble 3 ganger større. Burde vel ikke være nødvendig? Mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå