olahli Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Hei jeg leste litt i en tråd her for en stund tilbake, der det stod at det var lurt å flytte temp kataloger-mapper til en annen harddisk for ytelsen sin del. pga. et mer statisk windows på c: (altså fra c: til en disk jeg har som f: (Temp\Windows) men det som er er at jeg ikke helt greier å flytte dette i registeret... er ikke så god på register endringer... må fortelle litt mer i detalj her. bruker registery workshop! takk for all tilbakemelding olav Endret 13. februar 2005 av olahli Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg er usikker på om du i realiteten behøver Registery Workshop, i hvert fall kan du alltids benytte det aldri sviktende programmet regedit (Start -> RUN) for å erstatte alle oppføringer i registeret vedrørende TEMP-mappen. Søk ganske enkelt etter den nåværende stien og erstatt nøklene med den nye. Dessuten må du etter all sannsynlighet også gjøre sådan for å endelig flytte mappen: For Windows 2000/NT/XP: Gå til Control Panel --> System --> Advanced --> Environment Variables I User Variables og System Variables skal du endre verdien av TMP og TEMP til eksempelvis F:\Temp\ (eller hvor enn du skal plassere mappen). For Win98/Me: Legg til følgende i autoexec.bat filen: SET TEMP=D:\Temp SET TMP=D:\Temp Lenke til kommentar
olahli Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 kan jeg altså bare forandre det i den miljøvariabel-menyen eller må jeg inn i regedit og? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 kan jeg altså bare forandre det i den miljøvariabel-menyen eller må jeg inn i regedit og? Vil anbefale å gå inn i registeret i tillegg. Mange applikasjoner som benytter TEMP-mappen sjekker dette nemlig bare en kan, for å deretter lagre den i registeret. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Gå i registeret og søk på \temp. Så endrer du dit du vil ha det. Du kan også endre temporary internet files og C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download. Der lagres blant annet windows update download filene, som du kan fjerne etter du har installert oppdateringene. Jeg har flyttet alt av temp filer over til en annen partisjon EDIT: Må ikke si feil om registerendringer Endret 14. februar 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå