bærger Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Har "problemer" med en mpg-film som "hakker". Det er ikke warez. Det er fullt mulig å se på den, men litt kipt likevel. Det virker som om bildet ikke oppdateres ofte nok, dette merkes best ved raske bevegelser på filmen. Noen som vet hva årsaken kan være om om det kan fikses? Har det noe med codec å gjøre eller hvilken avspiller som brukes? Jeg har prøvd både winamp og windos mediaplayer. Tror jeg leste her på forumet at dat KAN være fordi lyd/bilde hele tiden skal synkroniseres...ikke vet jeg... Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Prøvd å spille av med VLC? http://www.videolan.org/vlc/ Lenke til kommentar
bærger Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 ok , takk. jeg skal prøve prøve det da. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Selv om sjangsen for at dette er ditt problem er liten, fyrer jeg løs allikevel: Pass på at ingen prosesser bruker 100% CPU, dette senker videoytelsen drastisk. Endret 14. februar 2005 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
bærger Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Ja jeg tenkte også tanken på CPU, men jeg har 2,0 gHz AMD 64 så det skulle vel holde vil jeg tro. Skal prøve VLC NUH! Hva er det som er så spesielt med den da? Bare lurer... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 prøv med ny codec Lenke til kommentar
bærger Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg kan lite/ingenting om codecs og sånt, men jeg får vel sette meg inn i det. Trodde det var sånn at dersom du får spilt av en film med lyd og bilde så har du rett codec? Får vel sette meg mer inn i dette... Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Mest sansynelig at du har ein eller annan prosess som kjører i bakgrunnen. Det gjer ofte til at du får ei irriterende hakking i filmen. Men som det blir sagt over her så laster du ned vlc-player og bruker den. Den har alle codec-er inne og lager ikkje rot i windows som nokre av andre codec-er har ein tendens til å gjere. Spilleren finner du her. Last ned den på 6.7 MB. Den andre kommer ferdig innstalert. Endret 23. februar 2005 av Ulvestad Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvis du laster ned de ny-oppdaterte codec'ene fra free-codecs.com eller noe så skal det gå. Hvis ikke så kan det jo være noe feil med filmen da;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå