jangaare Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Har gode erfaringer med ME - lett raskt og enkelt. Har benyttet 2000 i jobbsammenheng(3d etc.) 2000 har vist seg nokså stabilt men tregt og tungvindt. Altså i forholdet maskinytelse og osytelse. Spørsmålet er: bør en bestille en ny kraftig bærbar med ME eller XP(home?). Trenger ikke all sikkerhet og muligheter en 200manns bedrift trenger i sitt nettverk... :smile:) VELL, kan noen komme med sine synspunkter. For min kjære Nerda, Jan Gaare [ Denne Melding var redigert av: jangaare på 2002-06-20 23:07 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 må være dagens spørsmål. altså, me fungerer perfekt... helt til du faktisk begynner å bruke det. XP er mye, mye, mye bedre og mer stabilt enn ME og dessuten går det raskere å starte det opp og XP har mye bedre sikkerhet. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Hvorfor bare XP og ME som alternativer..? Jeg ville gått for XP i alle fall.. ME var for meg veldig lite stabilt.. mens XP er dønn stabilt.. XP gir muligens litt mindre ytelse da.. men neppe merkbart.. (utenom benchmarks). Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 ME skyr du som pesten. Hvis du synes 2000 er tungt, så ikke prøv deg på XP - den er tyngre. Da er alternativet Windows 98. Men vil selvsagt anbefale deg å benytte 2000 eller XP - XP er fremtidsrettet. Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Velg windows 2000 du.. =) noen som har noen motvegringer til dette valget? Lenke til kommentar
jangaare Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Flotte tilbakemeldinger. En viss uenighet, men. Er det i såfall nok med XP home. Med en ide om at denne er lettere en pro??? Til 98 fantasten, gikk fra 98 til me(sen vesjon) det var en like stor opplevelse som å gå fra 95 til 98. JG Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 23:09, Knuty skrev:Hvorfor bare XP og ME som alternativer..?Jeg ville gått for XP i alle fall..ME var for meg veldig lite stabilt.. mens XP er dønn stabilt.. XP gir muligens litt mindre ytelse da.. men neppe merkbart.. (utenom benchmarks). XP gir på mange områder bedre ytelse enn f.eks ME på raske maskiner, spesielt på oppstart. Det er også lettere og bruke, og mange ting gjøres raskere så om det skulle være litt tregere, så tar du dette igjen i effektivitet. Har hatt XP siden november i fjor... ikke krasjet en eneste gang på min maskin selv om den ofte står på flere dager i strekk med tunge programmer som Photoshop, Word, Access, WinMX, NERO, Outlook Express, Internet Explorer, Sitebuilder og lignende kjørende samtidig hele tiden. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 23:17, jangaare skrev:Flotte tilbakemeldinger. En viss uenighet, men.Er det i såfall nok med XP home. Med en ide om at denne er lettere en pro??? http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...c=8539&forum=26 Quote: Til 98 fantasten, gikk fra 98 til me(sen vesjon) det var en like stor opplevelse som å gå fra 95 til 98. Er langt ifra noen "98 fantast" - 2000 for alle pengene (?) her. Forslaget om 98 kommer av at ME er det dårligste OS som MS noensinne har laget (de har sagt det selv også), samt at du syntes 2000 var tungt. Men viss du kjøper en moderne pc, så skal ikke den ha problemer med å kjøre XP. Lenke til kommentar
jangaare Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 takker og bukker.... takk for rådene JG Lenke til kommentar
iNas Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Avsluttende ord.. Dersom du ikke har anledning til systemressurser som kreves av XP, kan du gå til Windows 2000. XP har generelt sett veldig gode opsjoner for dekning av multimedia (video, bilde..). Det som er litt ekkelt med XP er at systemet krever mye minne bare for å svirre i baseline, selv om du kanskje bare jobber med en .doc-fil. Ellers vil jeg ty til at XP er herlig så lenge det fungerer som forventet. Avgir en god brukeropplevelse og brukervennlighet. Dersom du mener Windows ME har fungert stabilt og raskt, kan du forvente stabilitet fra XP. Men straks man begynner å laste heftige applikasjoner på XP, begynner det å gå tregt. Man bør derfor ha 256MB minne og minst 700MHz CPU. Om du synes det går fort i begynnelsen kan et par Updates gjøre maskinen tung. For å ikke nevne hvordan det blir med kommende Service Pack 1. Ytelsesforskjell i XP Home og Professional er ubetydelig liten. Pro har utvidet funksjonalitet/støtte og dekker deriblant sikkerhets-aspektet. Har du en nyere pc eller er i ferd med å kjøpe ny pc, bør du strekke deg etter XP. (Eller dersom man fremdeles lider av Linux-skrekk:) _________________ Mvh Nasir Iftikhar [ Denne Melding var redigert av: iNas på 2002-06-21 01:34 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå