TheBassMan Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Har et lite dilemma, MSI GF4 TI4200 128mb koster kr1995,- og MSI GF4 TI4200 koster Kr 1695, Men jeg har hørt at et TI4200 kort ikke utnytter rammen like bra som et 64mb kort. Å at det blir faktisk bedere ytelse med et 64mb kort.. Stemmer dette? noen som kan hjelpe meg.. Jeg trodde MSI GF4 TI4200 128mb var best.. Det er jo billig og. [ Denne Melding var redigert av: brune på 2002-06-20 23:01 ] Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Kjøp 128mb versjonen. Tror det er verdt det. Du kommer nok ikke til å angre. Etterhvert krever spill noe sinnsykt, og 128mb kommer sikkert godt til nytte!Var ganske billig det 128mb kortet. Du mener du har hørt at 64mb versjonen er noe raskere enn 128mb, som forsåvidt er korrekt. Ytelsen er generelt litt bedre, pga. litt høyere minnehastighet. 64mb korta kommer nemlig med litt bedre minnebrikker, og kjører originalt RAM'en bittelitt fortere. Bare å kompensere for dette ved å overklokke uansett. Men har du 64MB korta kan det være så raskt som det gidder, uten at det hjelper, hvis det ikke er NOK minne! For da må systemet ta en tur innom RAM'en på PC'en (som tar vanvittig mye lengre tid i forhold) og det oppstår lagg. Tenk deg den kjipe situasjonen at du VET selve kortet er raskt som fy, men pga. du var kjip og kjøpte 64mb versjonen lagger det allikevel.. Selvom kortet i seg selv har potensialet, bare utstyrt med for LITE RAM Det skal litt til å virkelig trenge 128MB RAM. Men i kjempescener (leste dette på Tomshardware.com, og så bildene, fyy flate:) duger ikke 64MB versjonen pga. for lite RAM.. Da skjer det fryktede! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå