Rayline TWB Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Skal dere prate usaklig eller piss, så send SMS til hverandre......... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 QUOTE (@kd @ 14/02/2005 : 09:57) Hvis det postes "crap" i søppel, så blir jo disse postene stengt. Det er jo litt merkelig, ettersom beskrivelsen for dette foraet er "Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv." Helt enig, dette er også noe jeg har nevnt flere ganger. Admins: Det kan da ikke være så vanskelig å forandre beskrivelsen av søppelkategorien, i det minste gi det et forsøk ? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) QUOTE (sofTest @ 16/02/2005 : 23:27) Alt som vil redusere kvalitet og ytelse i den seriøse delen av forumet er negativt. Hvis du mener at dette vil være en så liten del av forumet at det ikke vil merkes, så må behovet også være så lite at det kan godt unnværes.Et sted i forumet der det slenges dritt er etter min mening ingen forbedring, heller tvert imot. Har lest en god del debatter i forumet vedrørende kvaliteten, og vil påstå at de fleste ikke vil ha mer useriøse ting tilknyttet forumet. Det er nok arbeid med å holde forumet rent som det er. Det er flere enn deg her på forumet, og vi har alle våre interesser. En del som er seriøs og god for deg, kan virke drittkjedelig for andre. Det er heller ingen som prater om å slenge dritt. Siden du sier dette, mistenker jeg deg sterkt for ikke å en gang ha lest det første innlegget i denne threaden, der jeg viser et eksempel på poster som ville levd det gode liv i en slik kategori. Hvis du leser en av de andre postene mine, står det ettertrykkelig at personhets i denne kategorien må lede til advarsler, slik som i alle andre deler av forumet. QUOTE (Rayline TWB)Skal dere prate usaklig eller piss, så send SMS til hverandre............Og her har vi nok et eksempel på en som poster uten å ha tatt poenget mitt i det hele tatt. Synd og skam, egentlig. Endret 18. februar 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) QUOTE (tor_erik @ 18/02/2005 : 21:19) Det er flere enn deg her på forumet, og vi har alle våre interesser. En del som er seriøs og god for deg, kan virke drittkjedelig for andre.Det er heller ingen som prater om å slenge dritt. Siden du sier dette, mistenker jeg deg sterkt for ikke å en gang ha lest det første innlegget i denne threaden, der jeg viser et eksempel på poster som ville levd det gode liv i en slik kategori. Hvis du leser en av de andre postene mine, står det ettertrykkelig at personhets i denne kategorien må lede til advarsler, slik som i alle andre deler av forumet. Jeg tror du misforstår formålet med dette forumet. Dette er først og fremst et faglig forum, knyttet opp til de redaksjonelle temaene. Hvis søppel skal være en viktig del av forumet, så vil den faglige delen ganske sikkert gå en sakte død i møte. Det har vært mange diskusjoner om at den faglige kvaliteten har sunket, og ditt forslag er definitivt ikke noe konstruktivt forslag for å opprettholde det faglige nivået. Personlig er jeg aktiv i forumet kun for det faglige. Mine sosiale behov får jeg dekket andre steder. Om du synes det er dritt kjedelig, så forstår jeg ikke hvorfor du henger her i det hele tatt når det, som du påpeker, i et "konkurerende forum" finnes utløp for dine behov. Dagens "Søppel" kan ikke være så dårlig for deg heller, siden du har postet over 2000 poster der. Forslaget ditt virker omtrent som om du melder deg inn i en sjakklubb, og så foreslår du at de skal starte en teatergruppe i klubben, fordi sjakk er kjedelig. Har du ikke misforstått noe da? De fleste forum har et formål, og dette er med et unntak (motor) et IT-relatert forum. Det er greit at du kommer med forslag, men du kan ikke bli skuffet når det kommer motforestillinger. Hvor har du forståelsen av at å slenge dritt, betyr personhets fra? Jeg refererer kun til ditt utsagn om drittet og slenges: QUOTE (tor_erik @ 16/02/2005 : 22:46)Ingen av oss vil ha drittet under Søppel, heller en ny kategori der dette kan slenges. En vanlig forståelse av å slenge dritt, er rett og slett GPP, som eksempelet i din første post. "Slenges" er bare kortformen/slang for å slenge dritt. Kanskje du bør lese dine egne poster like nøye som jeg har gjort? Endret 19. februar 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 QUOTE (T.F.T @ 17/02/2005 : 07:59) QUOTE (@kd @ 14/02/2005 : 09:57) Hvis det postes "crap" i søppel, så blir jo disse postene stengt. Det er jo litt merkelig, ettersom beskrivelsen for dette foraet er "Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv." Helt enig, dette er også noe jeg har nevnt flere ganger. Admins: Det kan da ikke være så vanskelig å forandre beskrivelsen av søppelkategorien, i det minste gi det et forsøk ? Det skader jo ikke å prøve! Jeg har flere kamerater som er på sånne type foum og nekter å prøve HW forumet, men hvis forumet får en sånn en del da vil de nok være på dette forumet og trolig nok sjekke ut de andre delene. Det gjelder nok flere også. MVH. Rune. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) QUOTE (Rune_F @ 18/02/2005 : 22:40) Det skader jo ikke å prøve! Jeg har flere kamerater som er på sånne type foum og nekter å prøve HW forumet, men hvis forumet får en sånn en del da vil de nok være på dette forumet og trolig nok sjekke ut de andre delene. Det gjelder nok flere også. MVH. Rune. Av en eller annen merkelig grunn så tror jeg ikke forumstyret ønsker slike personer her. Spørsmålet jeg stiller meg her er: Er vi her for å diskutere vær og politikk eller er vi her for å diskutere ting som faktisk omhandler siden i HW-nettverket? Endret 18. februar 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 QUOTE (Rune_F @ 18/02/2005 : 22:40) Jeg har flere kamerater som er på sånne type foum og nekter å prøve HW forumet, men hvis forumet får en sånn en del da vil de nok være på dette forumet og trolig nok sjekke ut de andre delene. Det gjelder nok flere også. De nekter å bruke HW-forumet fordi de ikke får lov til å forsøpple det? Like greit IMO. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Å opprette en egen kategori er vel lite vits i, men litt av greia er at "søppel"-tittelen er veldig misvisende. Da jeg var ny her trodde jeg at det var et sted man kunne starte en tråd med OMGLOLWTF!!!!!!!!!!!!!!111ENENENENENENENEN eller noe sånt bare på kødd. Mange andre har sikkert trodd det også. Det er vel egentlig denne som skulle hett "annet" eller lignende. Sånn sett kan man si at enten annet eller søppel er overflødig. Selv har jeg ikke det store behovet for pisspreik, men det er jo moro til tider. Det er jo bare å prøve. Lage en "svadatråden" og se hva som skjer. Det verste som kan skje er jo at noen finner tråden morsom. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) QUOTE (sofTest @ 18/02/2005 : 22:29) Jeg tror du misforstår formålet med dette forumet. Dette er først og fremst et faglig forum, knyttet opp til de redaksjonelle temaene. Hvis søppel skal være en viktig del av forumet, så vil den faglige delen ganske sikkert gå en sakte død i møte. Det har vært mange diskusjoner om at den faglige kvaliteten har sunket, og ditt forslag er definitivt ikke noe konstruktivt forslag for å opprettholde det faglige nivået. Personlig er jeg aktiv i forumet kun for det faglige. Mine sosiale behov får jeg dekket andre steder. Om du synes det er dritt kjedelig, så forstår jeg ikke hvorfor du henger her i det hele tatt når det, som du påpeker, i et "konkurerende forum" finnes utløp for dine behov. Dagens "Søppel" kan ikke være så dårlig for deg heller, siden du har postet over 2000 poster der. Forslaget ditt virker omtrent som om du melder deg inn i en sjakklubb, og så foreslår du at de skal starte en teatergruppe i klubben, fordi sjakk er kjedelig. Har du ikke misforstått noe da? De fleste forum har et formål, og dette er med et unntak (motor) et IT-relatert forum. Det er greit at du kommer med forslag, men du kan ikke bli skuffet når det kommer motforestillinger.Hvor har du forståelsen av at å slenge dritt, betyr personhets fra? Jeg refererer kun til ditt utsagn om drittet og slenges: QUOTE (tor_erik @ 16/02/2005 : 22:46)Ingen av oss vil ha drittet under Søppel, heller en ny kategori der dette kan slenges. En vanlig forståelse av å slenge dritt, er rett og slett GPP, som eksempelet i din første post. "Slenges" er bare kortformen/slang for å slenge dritt. Kanskje du bør lese dine egne poster like nøye som jeg har gjort? Får prøve å svare så godt jeg kan her da... Dette forumet er først og fremst et faglig forum, helt riktig. Det bør nevnes at jeg poster både i faglige og ufaglige deler av forumet, det bør du i alle fall ha forstått. Jeg har over 2000 poster under Søppel, men ingen, jeg gjentar, ingen av disse teller på postcounten, som i skrivende stund teller ca 2250 poster. Altså, jeg har 2250 faglige poster. Med andre ord, jeg synes ikke at "resten av forumet" er dritt kjedelig, derimot finner jeg noen kategorier dritt kjedelig. Det er jeg sikker på at du også gjør. Formålet mitt med dette forumet er langt fra å dekke sosiale behov. De dekker jeg ved å være med venner og kjente i det virkelige liv. Et forum kunne aldri erstatte dette. Å sammenligne min innmeldelse på dette forumet med en innmeldelse i en sjakklubb, synes jeg blir helt feil. Jeg ønsker ikke å utvide forumet med en helt ny og ukjent kategori (slik en teatergruppe ville vært i en sjakklubb), jeg ønsker derimot å utvide forumet med en kategori som både mest sannsynlig vil fjerne mye tull fra Søppelkategorien, og samtidig vil bringe forumet et større mangfold. Forumet handler først og fremst om IT, nok en gang helt riktig, men det finnes andre kategorier også, noe du kjapt vil oppdage med et museklikk på "Off-Topic." Ikke alle er like seriøse og faglige som deg, og disse menneskene, inkludert meg selv, har andre ønsker enn deg. Jeg blir ikke veldig skuffet fordi noen kommer med motforestillinger, det er ikke akkurat som om jeg tror at alle skal være enige med meg. Det er en naturlig sak at det oppstår en diskusjon rundt dette emnet, dette er tross alt et diskusjonsforum. Da tar jeg det for gitt at alle kan komme med sine meninger, inkludert både meg og deg. Dersom jeg har mistolket dine meninger om drittslenging, beklager jeg. Likevel virker det som om vi er enige på dette området, ingen av oss vil ha personhets noe som helst sted på forumet. Noe som er meget positivt. Til slutt: Det kan hende at jeg tar feil, men med den språkbruken du praktiserer i denne topicen, får jeg inntrykk av at du tror at du snakker for alle. Det gjør du ikke. Dette forumet har like mange meninger som medlemmer. Jeg respekterer at du ikke liker forslaget mitt, og forventer at du også repekterer mine forslag og meninger. Endret 19. februar 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) @ tor_erik Siden en del her i denne tråden ikke er enige med deg, og noen av oss poster i negativ "tone", så kan jeg heller ikke dy meg for å skryte av deg på et annet område - nemlig at du skriver flott og feilfri norsk........det er helt deilig å se...........:-) Og nei - jeg er ikke lærer lol..... Endret 19. februar 2005 av Rayline TWB Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 tor_erik: Selvfølgelig finner jeg noen kategorier, om ikke direkte kjedelige, mindre interessante, noe fordelingen av mine poster burde vise. Samtidig viser fordelingene også hva både du og jeg synes er mest interessant å bruke tid på... Jeg vet selvfølgelig at søppel ikke teller i postcouten som man ser i tråden. Dette var i sin tid et kompromiss som kom til under en diskusjon om å fjerne postcouten helt fra trådene. Jeg har selvfølgelig vært inne å tittet på Off Topic, og kan med hånden på hjertet si at det var ikke mye interessant å finne, for meg. Du kan heller ikke påstå at utvidelsen du foreslår ikke er av sosiale grunner, for den er definitivt ikke av faglig art. En teatergruppe i en sjakklubb vil sikkert også gi mer mangfold til klubben. Litt av poenget er også om en teatergruppe og en ultrasøppelkategori vil tiltrekke seg ting/elementer/medlemmer som man ikke vil ha. Har også sett at det nylig er utnevnt nye moderatorer for Søppel, så mengden av "tull" burde kunne holdes på et rimelig nivå fra nå av. Hvis ikke får de putte på flere moderatorer. Selvfølgelig snakker jeg bare for meg selv. Jeg har da ikke brukt vi eller oss noe sted? Det at jeg refererer til inntrykk jeg har fra tidligere diskusjoner, betyr ikke at jeg snakker for andre. Men når det er sagt, så er forslag tilsvarende ditt vært oppe til diskusjon før i forumet. Jeg har lest og deltatt i noen av diskusjonene, og sett de samme argumentene før. Det har sikkert også vært diskusjoner om dette emnet jeg ikke har sett. Likevel har det ikke vært gjennomført store endringer, bortsett fra at det faktisk har vært innstramminger på Søppel/OT. Man går litt lei av å gjenta samme diskusjonen, når de samme argumentene og forslagene kommer opp igjen. Det er kanskje noe av de diskusjonene som skinner igjennom i språket mitt. Uansett, det er mine meninger som kommer til uttrykk, selv inntrykkene fra tidligere diskusjoner. Også diskusjonen om å endre navn på Søppel har vært oppe før. Hvis jeg ikke husker feil, så var ett av de mer populære forlagene til nytt navn noe ala Kvalitetssøppel. Tror nok vi to ikke blir enige om dette emnet, og det er hverken du eller jeg som bestemmer. Det er forumsstyret som avgjør om de vil endre på tidligere standpunkt. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Vi kommer trolig ikke til å opprette noe slik av den enkle grunn at vi ikke ønsker å oppmunte til posting av meningsløst pjatt uten noen form for verdi annet enn "det er kult å spamme tull". Det er allerede mange som mener at hele OT-delen bør stenges for å enda klarere vise at tull-prat ikke hører hjemme her. Så langt kommer vi trolig ikke til å gå med det første, men heller ikke i en retning av at vi oppfordrer til meningsløs posting. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Rayline TWB: Hehe, alltid korrekt norsk, akkurat slik det skal være. sofTest: Jeg var i utgangspunktet ikke klar over at dette hadde vært oppe til diskusjon før, så den kan du nesten ikke klandre meg for. Beklager hvis jeg er til irritasjon. Det kan hende at en slik kategori ville tiltrekke seg brukere vi ikke vil ha på forumet, men akkurat det fenomenet har vi vel allerede sett flere tilfeller av under Søppel. Der finnes det mange brukere som i utgangspunktet ikke har noe på forumet å gjøre. Det er ikke et ønske om mer sosial omgang med andre på forumet som git meg lyst på en skil kategori, heller et ønske om, i min mening, humoristiske poster. Om jeg føler for sosial omgang med folk på forumet, kan jeg enkelt og greit bli med resten av gjengen fra Bergen som møtes en gang i blant. Ergo er det ikke mitt sosiale behov som står i høysetet her. Man har da andre venner. DesertGlow: Jeg ser at de aller fleste her vil foretrekke at en slik kategori ikke blir opprettet, derfor har jeg ikke noen problemer med å avslutte denne diskusjonen her og nå. Vil ikke dere andre ha dette, så respekterer jeg det fullt og helt. Dog må jeg få skyte inn at det ville bli mange skuffede fjes dersom OT-delen legges ned, så jeg ber dere om ikke å gå så langt i alle fall. Endret 20. februar 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg