tor_erik Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei! Satt her og leste litt på et par andre forum nå, og kom frem til at dette forumet har det meste, bortsett fra en ting: En skikkelig søppelsone. Her snakker vi ikke som "Søppel" under Off-Topic, men om en kategori der man kun preiker piss. Det kommer ofte mye morsomt ut av slikt. Dette er bare en ide, er ikke sikkert at det ville fungere. Men kanskje det kunne fjernet noe av den spammen som postes under Søppel? Sikkert mange som er uenige, men jeg tror det kunne vært noe. Slenger opp et eksempel fra et konkurrerende forum: QUOTE Poll: How old are you?a) 18b) 47,5...c) Older than you!d) Pie. Er ikke sikkert at det kunne fungert, men dæven så mange morsommer tråder vi kunne fått... Moderering av kategorien ville bare skje ved heftige personangrep og dersom saker som strider mot Norges lover kommer opp. Kategorien teller selvsagt ikke på postcount. (Selvsagt vil vi heller ikke ha telletråder som 1, 2, 3...) Noen som helst som er enige med meg? Vet at dette vil ta opp plass på serveren, men er det ikke verdt det? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 QUOTE (tor_erik @ 13/02/2005 : 21:00) Hei!Satt her og leste litt på et par andre forum nå, og kom frem til at dette forumet har det meste, bortsett fra en ting: En skikkelig søppelsone. Her snakker vi ikke som "Søppel" under Off-Topic, men om en kategori der man kun preiker piss. Det kommer ofte mye morsomt ut av slikt. Dette er bare en ide, er ikke sikkert at det ville fungere. Men kanskje det kunne fjernet noe av den spammen som postes under Søppel? Sikkert mange som er uenige, men jeg tror det kunne vært noe. Slenger opp et eksempel fra et konkurrerende forum: QUOTE Poll: How old are you?a) 18b) 47,5...c) Older than you!d) Pie. Er ikke sikkert at det kunne fungert, men dæven så mange morsommer tråder vi kunne fått... Moderering av kategorien ville bare skje ved heftige personangrep og dersom saker som strider mot Norges lover kommer opp. Kategorien teller selvsagt ikke på postcount. (Selvsagt vil vi heller ikke ha telletråder som 1, 2, 3...) Noen som helst som er enige med meg? Vet at dette vil ta opp plass på serveren, men er det ikke verdt det? Nå har vi jo både "søppel" og "annet" da. Jeg syntes det er greit som det er jeg. Ting som ikke passer inn noe annet sted, men som lalikevel ikke bare er kødd går i annet kategorien. Alt annet crap går i søppel. Trenger ikke noen sånn skravletråd/køddetråd her. Har nok med å holde styr på hva som skal i annet og hva som skal i søppel jeg Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Hvis det postes "crap" i søppel, så blir jo disse postene stengt. Det er jo litt merkelig, ettersom beskrivelsen for dette foraet er "Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv." Endret 14. februar 2005 av @kd Lenke til kommentar
riktig Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 I et annet forum jeg frekventerer finnes det en egen tråd kalt Svadatråden (den er nå i 5 generasjon), og denne funker utmerket for oss som vil spre vår syke poesi eller annet dritt. Kanskje kjekt å ha her også? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 QUOTE (SirMaximus @ 14/02/2005 : 11:31) I et annet forum jeg frekventerer finnes det en egen tråd kalt Svadatråden (den er nå i 5 generasjon), og denne funker utmerket for oss som vil spre vår syke poesi eller annet dritt. Kanskje kjekt å ha her også? Godt forslag. Vi trenger jo egentlig ikke en egen kategori. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det første spørsmålet som faller meg inn er: "Hvorfor?" Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 QUOTE (DesertGlow @ 15/02/2005 : 15:52) Det første spørsmålet som faller meg inn er: "Hvorfor?" Fordi det er morsomt å poste useriøse innlegg vel! Vi har jo ikke lov til å poste noe som moderatorene ikke synes er interresant i Søppel-forumet, på tross av at beskrivelsen på dette forumet er "Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv." Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hvorfor ikke? Er ikke sikkert det ville hjelpe, men det er ganske mye spam her. En slik tråd/kategori ville muligens få de som poster bare dritt til å holde seg der istedefor å spre dritt rundt overalt? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Er det så mye dritt omkring i dag da? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) QUOTE (@kd @ 15/02/2005 : 15:55) "Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv." Enig. Søppel kvalifiserer ikke til navnet og beskrivelsen når man ser hva som aksepteres og ikke aksepteres der. Kanskje greit å forandre tittel og beskrivelse? Endret 15. februar 2005 av SirMaximus Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Finnes nok forum rundt i verden til den slags søppel. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Syntes vi skal begynne å akseptere alt i søppelsonen og at litt mer irrelevant materiale i annet.?? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 For dere som tydeligvis er interessert i å lese junk, så har jeg en god del "artige" spam-mails jeg kan videresende. Jeg garanterer 100 % junk! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Okay, noen misforstår her. DesertGlow: Fordi jeg synes at poster som eksempelet jeg viste til i første post er morsomme å lese. Ueland: Det er masse dritt omkring her, men jeg er ikke ute etter et sted å samle dritt. Jeg er ute etter et sted man kan samle morsomme og totalt usaklige poster, som eksempelet i første post. Dere andre: Jupp, det finnes mange andre forum, men jeg må si jeg foretrekker HW. Da prøver jeg først å utvide dette forumet, før jeg evnt. prøver i et annet. Og igjen, jeg vil ikke ha spam i en slik kategori, jeg vil ha morsomme og totalt usaklige poster. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 QUOTE (SirMaximus @ 15/02/2005 : 18:20) QUOTE (@kd @ 15/02/2005 : 15:55) "Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv." Enig. Søppel kvalifiserer ikke til navnet og beskrivelsen når man ser hva som aksepteres og ikke aksepteres der. Kanskje greit å forandre tittel og beskrivelse? lurer på hvorfor det blir stengt tråder der i det hele tatt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 QUOTE (Fur @ 16/02/2005 : 16:53) QUOTE (SirMaximus @ 15/02/2005 : 18:20) QUOTE (@kd @ 15/02/2005 : 15:55) "Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv." Enig. Søppel kvalifiserer ikke til navnet og beskrivelsen når man ser hva som aksepteres og ikke aksepteres der. Kanskje greit å forandre tittel og beskrivelse? lurer på hvorfor det blir stengt tråder der i det hele tatt. For at folk skal lære at dei ikkje kan lage ein dårlig tråd som ein moderator skal fikse. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Uenig av tre grunn grunner: 1. Det finnes nok alternativer til dette rundt omkring på nettet til slikt. 2. Det vil belaste ytelsen på resten av forumet. 3. Det vil trekke til seg elementer som kan søple ned resten av forumet. Argumentet med at dette skal være en utløpskanal for slike tendenser, kjøper jeg ikke. Søppel tiltrekker seg mer søppel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 QUOTE (SirMaximus @ 15/02/2005 : 18:20) QUOTE (@kd @ 15/02/2005 : 15:55) "Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv." Enig. Søppel kvalifiserer ikke til navnet og beskrivelsen når man ser hva som aksepteres og ikke aksepteres der. Kanskje greit å forandre tittel og beskrivelse? Slik jeg ser det skal til og med tråder i søppel ha en viss interesse hos andre brukere. Dessuten er sunn fornuft en faktor, også når det kommer til "usmakelig og irrelevant materiale". Søppel er ikke kun for et par personer, derfor skal de trådene der holde en viss kvalitet og faktisk være slik at man har interesse av å oppholde seg der. Til alt annet har vi SO... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 QUOTE (wh1te @ 16/02/2005 : 18:22) QUOTE (SirMaximus @ 15/02/2005 : 18:20) QUOTE (@kd @ 15/02/2005 : 15:55) "Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv." Enig. Søppel kvalifiserer ikke til navnet og beskrivelsen når man ser hva som aksepteres og ikke aksepteres der. Kanskje greit å forandre tittel og beskrivelse? Slik jeg ser det skal til og med tråder i søppel ha en viss interesse hos andre brukere. Dessuten er sunn fornuft en faktor, også når det kommer til "usmakelig og irrelevant materiale". Søppel er ikke kun for et par personer, derfor skal de trådene der holde en viss kvalitet og faktisk være slik at man har interesse av å oppholde seg der. Til alt annet har vi SO... Helt enig med deg wh1te, helt til du nevnte SO. SO skal være et sted der man snakker om forskjellige opplevelser i hverdagen, ikke et sted man slenger alt mulig dritt. Egentlig er du helt enig med meg da. Ingen av oss vil ha drittet under Søppel, heller en ny kategori der dette kan slenges. Og til deg som mente at det vil ta for mye ressurser: Dettte er et STORT forum. En kategori fra eller til betyr nada. Og ja, det finnes mange andre alternativer på nett, men vil vi ikke forbedre HW da? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 QUOTE (tor_erik @ 16/02/2005 : 22:46) Og til deg som mente at det vil ta for mye ressurser: Dettte er et STORT forum. En kategori fra eller til betyr nada.Og ja, det finnes mange andre alternativer på nett, men vil vi ikke forbedre HW da? Alt som vil redusere kvalitet og ytelse i den seriøse delen av forumet er negativt. Hvis du mener at dette vil være en så liten del av forumet at det ikke vil merkes, så må behovet også være så lite at det kan godt unnværes. Et sted i forumet der det slenges dritt er etter min mening ingen forbedring, heller tvert imot. Har lest en god del debatter i forumet vedrørende kvaliteten, og vil påstå at de fleste ikke vil ha mer useriøse ting tilknyttet forumet. Det er nok arbeid med å holde forumet rent som det er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg