Spurs Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Har et gammelt hovedkort (HP 085Ch) som ikke har S-ATA kontroller. Kjøpte derfor et S-ATA Raid PCI-kort for å få bruke en WD 250 S-ATA disk. Brukte Norton Ghost for å kopiere innholdet på min gamle IDE disk over til min nye S-ATA disk. Det gikk smertefritt, men det går selvfølgelig ikke an å boote fra den nå.... Hva må / kan jeg gjøre??? Må jeg installere XP på nytt eller fins det en måte å installere S-ATA drivere på disken uten? Hva med bios innstilling i forhold til å boote fra et PCI-kort? Er ingen innstillinger som omhandler det i biosen til hovedkortet. Hjelp? Endret 13. februar 2005 av Spurs Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Hjelp!!! Kom igjen da... Noen må da kunne svare på dette?!!?! Lenke til kommentar
H80 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har du prøvd å sette i XP-cd'en, trykke F6 for "installere SCSI/S-ATA drivere" og velge "reparere xp-installasjon"? Selv hadde jeg benyttet sjansen til å installere fra scratch, og få ryddet opp litt i registeret og ellers på disken... Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Under oppstart av pcen vill det komme opp at du kan trykke en/flere taster for å komme inn i bios på s-ata kortet, der må du sette harddisken som master eller bootdisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå