byggeren Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Vi har laget en sammenligning mellom Crucial og Samsung minnebrikkene, begge minnebrikkene er PC2700 DDR minne. Crucial og Samsung PC2700 sammenligning _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-06-21 06:55 ] Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Leste: Quote: "Dette er et nytt merke for undertegnede, og vi hadde derfor ikke så voldsomt store forventninger til dette minnet." Det er vel ikke noen nyhet at Crucial har RAM av veldig høy kvalitet..? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 er kjempefornøyd med mine crucial-brikker. testen var okei den, men er ikke dette på grensen til reklame for slapps? :wink: Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Hva er forskjellen på "By SPD" og "By Host Clock" ? Lenke til kommentar
dale Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Bra! Hyggelig at man sier ifra i Hw.no forumet når man har laget en ny test folk kan ha nytte av å lese. Jeg vil ikke si at det er "feil" å gjøre det. Og hvis det stirder mot retnigslinjene burde de kanskje omformuleres litt? Selv om det er litt reklame så er det jo ett bidrag til hardwarenorge! Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 21. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2002 Quote: Den 2002-06-20 23:01, Dimm skrev:Hva er forskjellen på "By SPD" og "By Host Clock" ? SPD er forkortelse for "Serial Presence Detect", og innrettning på minnebrikken som forteller hovedkortet om bl.a. størrelsen på minnet, hastigheten samt pasende minneinnstillinger. Dette er altså informasjon om hvordan hovedkortet skal "snakke" med minnet, f.eks cas2.5 eller cas 2.0. Ved å sette minnet på "By SPD" vil altså minnet kjøre på de innstillingene det er beregnet på fra produsent.Her er en link som forklarer dette i detalj. Dersom du setter hovedkortet til å kjøre minnet "By Host Clock", vil hovedkortet benytte informasjonen som ligger i SPD for å sette hastigheten på minnet. Dersom det er PC2700 minne, så vil hovedkortet sette minnehastigheten til 166MHz (som tilsvarer DDR333). Selvfølgelig gjelder bare dette dersom hovedkortet støtter denne hastigheten. Når vi overklokker minnebrikkene så setter vi denne hastigheten manuelt, slik at vi overstyrer denne funksjonen. Edit: feil i link _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-06-21 10:27 ] Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Detta ække reklame, jeg bare forteller om ting som har skjedd meg! det burde være lov å poste slikt i forumet fordi hw.no ikke akkurat spammer ut nyheter, og testene til slapps er jo gode de? jeg setter iallefall pris på dem. faktisk kjøpte jeg meg epox pga testen deres :smile: Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 (endret) Jeg er SATAN. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 ta ikke herrens navn i vanære! neida :smile: kødder bare, joda syntes den linja var passende så... og hva hadde dette forumet vært uten postinger om morro der ute på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå