Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Topcom Xplorer 871B modem hjelp

Anbefalte innlegg

Noen som bruker et Topcom Xplorer 871B modem her?

Isåfall, kan du/dere fortelle meg om det skal blinke eller lyse på LNK?

Har hatt store problemer her i huset når alle tre pc'r som er koplet til routeren(og modemet) har spilt WoW. Da mister vi internett helt, og jeg må få sjekket om det er noe galt med modemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LNK er lyset som indikerer at det er kontakt mellom ruter og pc/switch. Den blinker når det er aktivitet mellom pc og ruter. Prøv å oppdatere firmwaren. Du finner oppdatering inne på topcom sine sider. og så oppdaterer du inne på ruteren din under system eller no.

Lenke til kommentar

Djevlen, har du Telenor som isp ? Hvis ikke, kan du glemme å oppdatere modemet ditt. Det er visst noe spesielt med Telenor-utgaven av 871B som gjør at det kan oppdateres.

Catch benytter samme modem, og problemene der skyldes linjene. Forresten, blinker Sys-lampa på din boks ??

Lenke til kommentar

Du bør oppgradere firmware i modemet ditt, spes om WOW bruker upnp over nettet. Det FINS firmware til modemet som fikser upnp. Se på online.no og søk på topcom der.

SYS skal blinke, LNK vil blinke ved trafikk over nettverket mot modemet.

Ellers er det en tråd om dette modemet en eller anna plass, søk på topcom 871 BT og MSN messenger, da finner du den vel.

Lenke til kommentar
Djevlen, har du Telenor som isp ? Hvis ikke, kan du glemme å oppdatere modemet ditt. Det er visst noe spesielt med Telenor-utgaven av 871B som gjør at det kan oppdateres.

Catch benytter samme modem, og problemene der skyldes linjene. Forresten, blinker Sys-lampa på din boks ??

Ja, sys-lampa blinker som den skal, og ja jeg har Catch. Får ikke oppdatert firmware'n på modemet, kommer ikke inn på http://10.0.0.254, og hva mener du med at problemet til cahtch er linjene? Vet du noe? Isåfall, spytt ut! ;)

Er fryktelig frustrert her nå.

Lenke til kommentar
Noen som bruker et Topcom Xplorer 871B modem her?

Isåfall, kan du/dere fortelle meg om det skal blinke eller lyse på LNK?

Har hatt store problemer her i huset når alle tre pc'r som er koplet til routeren(og modemet) har spilt WoW. Da mister vi internett helt, og jeg må få sjekket om det er noe galt med modemet.

Jeg kan vel legge til at det nå ikke er WoW sin skyld. Jeg faller ut av internett selv om jeg bare surfer også. Tror Catch har vært å surra i sentralen jeg. Noe er ihvertfall skremmende galt (og det er ikke noe her i huset).

Lenke til kommentar

Djevlen....nei, du får ikke logget på Topcom'en, hvis du ikke har Telenor-utgaven.

Når det gjelder Catch sine linjer, se tråden "Bluecom ustabilt om dagen ?". (Bluecom og Catch blir det samme nå om dagen...)

Catch holder på med oppgradering eller noe...mange som har trøbbel med nettet. Linja er usedvanlig treg, eller forsvinner helt. Sist jeg snakket med Catch support, innrømte de uten videre at det var mye problemer for tiden, men at de "jobber med saken". Faktisk gjorde fyren på support noen grep med linja mi, og nå blir jeg stort sett ikke disconnected, men til tider virker oldtidens oppringte ISDN som rene himmelen i forhold til den farten ting har nå, særlig her i Sarpe-distriktet *sukk*

Lenke til kommentar
Djevlen....nei, du får ikke logget på Topcom'en, hvis du ikke har Telenor-utgaven.

Når det gjelder Catch sine linjer, se tråden "Bluecom ustabilt om dagen ?". (Bluecom og Catch blir det samme nå om dagen...)

Catch holder på med oppgradering eller noe...mange som har trøbbel med nettet. Linja er usedvanlig treg, eller forsvinner helt. Sist jeg snakket med Catch support, innrømte de uten videre at det var mye problemer for tiden, men at de "jobber med saken". Faktisk gjorde fyren på support noen grep med linja mi, og nå blir jeg stort sett ikke disconnected, men til tider virker oldtidens oppringte ISDN som rene himmelen i forhold til den farten ting har nå, særlig her i Sarpe-distriktet *sukk*

Ja, jeg leste igjennom denne posten og har igjen kontaktet Catch. Det virker som om det er her på østlandet det er størst problemer. Jeg håper jeg får svar av dem straks. Og at jeg får et positivt svar, ikke bare "noe svada"..

Du vet vel ikke mer direkte hva han gjorde med linja di? Det nytter jo ikke å spille eller surfe slike forholdene er nå :(

Lenke til kommentar

Nei, aner ikke hva han gjorde....han ba om min IP-addresse og prøvde seg med å si at jeg har veldig "lang" linje. Til det kunne jeg bare fortelle at den "lange" linja fungerte helt perfekt frem til januar ! Da sa han bare"skal endre litt på innstillingene på linja di". Og vips...det ble ihvertfall LITT bedre. I dag har det forresten gått rimelig greit :yes:

Lenke til kommentar
Nei, aner ikke hva han gjorde....han ba om min IP-addresse og prøvde seg med å si at jeg har veldig "lang" linje. Til det kunne jeg bare fortelle at den "lange" linja fungerte helt perfekt frem til januar ! Da sa han bare"skal endre litt på innstillingene på linja di". Og vips...det ble ihvertfall LITT bedre. I dag har det forresten gått rimelig greit :yes:

Hehe, faktisk akkurat det samme sa dama på support-telefonen til meg, "Du har en veldig lang linje ser jeg....", og ja idag har jeg ikke falt ut en eneste gang. Kan de ha fått fikset problemene sine? *krysse fingre*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har seriøse problemer med mitt Topcom Xplorer 871BT.

Når jeg downloader eller uploader mye låser hele modemet seg slik at jeg ikke kommer ut på internett eller at jeg kan gå inn på modemet via 10.0.0.254.

Har oppdatert modemet med den nyeste firmwaren, men det hjalp lite.

Dårlig modem??

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er forhodsinstilte blokkeringer i portene på Telenor utgaven av 871BT, fra telenor kundeservice fikk jeg beskjed om at de kunne åpnes, men at de ikke kunne gi meg instruks over telefon.

Modemet fikser ikke opplastninger til internett, f.eks. bilde til MSN profil.

Noe som kan fortelle meg hvordan man åpner dem?

Endret av Maverick of Zoot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...