Petterahl Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Edit: Se nederste innlegg! Hei! Skulle akkurat til å legge inn bildene på pcen, kamerat jeg har er Ixus 40. Problemet oppstod da jeg legge bildene inn, jeg begynte å dra de over. Samtidig begynte jeg å se på de første som alltid, pluteselig oppdaget jeg at noen av bildene var fulle av forskejllige farger eller noen steder i bildet av dratt utover. Og nå får jeg bare feil melding når jeg prøver å dra over, når jeg skjekker bildene på kamerat, står det bare Ødelagt Data! Minnekortet jeg har er av typen: TwinMOS Ultra-X Secure Digital 512MB Hva kan være feil? Jeg har tatt omtrent alle bildene ute, og kjørt med det i lomma. Det var ca. -5 grader hele tiden, kan dette hva vært tilfellet? Er alle disse bildene ødelagte? Jeg har ikke prøve å formatere kortet ennå, bildene på kortet er et lite must for meg å ha egentlig. Ville bare høre hva dere hadde å si!? Takker for alle svar Endret 13. februar 2005 av petter'n Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Skaff deg PC Inspector Smart Recovery (eller tilsvarende; denne er gratis) og dersom Ixus'n ikke kommer opp med egen stasjonsbokstav, (tilgang til) en kortleser som tar SD - resten burde da kunne gå greit, du skulle ikke kunne ødelegge kortet og dataene med denne prosessen skulle det kreves sterkere lut! Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Prøv SanDisk RescuePro. http://www.lc-tech.com/download.htm Programmet følger med når du kjøper Sandisks minnekort men virker også fint på mange andre media. Det gjennoppretter ødelagte/ slettede filer ! Endret 13. februar 2005 av froggyler Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Har prøvd å formatere kortet nå, prøve å ta noen nye og samme feil foresatt!!! Jeg får kamerat opp som en harddisk, men når jeg skal kopiere dem så får jeg bare feil melding!! Hva kan være feil? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Har nå prøvd å fjerne Twinmos brikken, settet inn 16MB minnekortet som fulgte med kamerat. Dette fungerte fint, da kunne jeg ta bilder og se på de senere på pcen og kamerat. Men når jeg satt inn Twinmos brikken igjen så oppstod samme feil som istad. Hva kan være feil? Er minnekortet defekt? Skal nemelig på vinterferie snart og da må dette være fikset.!! Takker for svar Er Twinmos sine kort til å stole på? Endret 13. februar 2005 av petter'n Lenke til kommentar
Jove Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kort kan jo bli defekte. Bør vel være rimelig greit å få et nytt på garanti eller reklamasjon. Måtte det selv, etter feilmeldinger på et apacer-kort. Twinmos er nok ikke de man stoler aller mest på. Mvh JO Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Du kan prøve de programmene som enkelte her nevner. Lexar har et lignende program. Ellers bør du be om å få byttet i et annet kort, eller pengene tilbake. Kjøp heller et Sandisk eller Lexar kort, så er sjansen for at noe slikt skal skje igjen, minsket betraktelig. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Du kan prøve de programmene som enkelte her nevner. Lexar har et lignende program. Ellers bør du be om å få byttet i et annet kort, eller pengene tilbake. Kjøp heller et Sandisk eller Lexar kort, så er sjansen for at noe slikt skal skje igjen, minsket betraktelig. finnes det noen tall på dette? har både sandisk, twinmos og kingston CF uten å ha hatt noen problemer så langt takk og pris Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Du kan prøve de programmene som enkelte her nevner. Lexar har et lignende program. Ellers bør du be om å få byttet i et annet kort, eller pengene tilbake. Kjøp heller et Sandisk eller Lexar kort, så er sjansen for at noe slikt skal skje igjen, minsket betraktelig. finnes det noen tall på dette? har både sandisk, twinmos og kingston CF uten å ha hatt noen problemer så langt takk og pris De tallene skulle jeg også gjerne ha sett........... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 finnes det noen tall på dette? har både sandisk, twinmos og kingston CF uten å ha hatt noen problemer så langt takk og pris At du ikke har hatt problem, betyr ikke at feilraten ikke er høyere enn hos andre merker. Dette baserer jeg på hva jeg har lest på dette forumet, andre forum og hvilke typer kort de fleste feilene jeg kommer over er. Jobber i fotobutikk, og på tross av at vi fører Lexar, ser jeg så og si aldri Lexar kort med feil. Vi hadde også Sandisk en periode, og fikk heller ikke inn mange av disse med feil. Det kommer imidlertid inn flere som spør om hjelp da deres Twinmos kort har låst seg. Kingston er også en gjenganger, men diverse no-name kort er verst. Søk litt på dette forumet, så ser du fort hvilke kort som er verstingene. Tror du vil se at mine påstander stemmer ganske bra. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) er klar over det (ref. første linje i ditt innlegg). det hadde likevel vært interessant å sett noen konkrete tall på problemet ble litt skremt av å se kingston på din liste! i følge datakjeden.no har disse kort livstidsgaranti (jeg har kjøpt kortet hos dem) Endret 14. februar 2005 av modellmakt Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Er Twinmos sine kort til å stole på? Hei Jeg vil helt klart svare nei. Nå har ikke jeg vært borti TwinMos CF kort, men vi ( i det firmaet jeg jobber) har dårlig erfaring med minnepinne(usb disk). Ca 50% av disse pinnene (ca 10 stk) har hatt denne feilen du beskriver, prøver å lese av men får beskjed om å formatere da pc/kamera ikke klarer å lese enheten. Er også redd for at de bildene (du hadde) på kortet er borte da du forsøkte å fomatere kortet. Jeg har ikke prøvd programvare for gjenoppretting på disse pinnene men bare returnert de og byttet i andre merker. Prøv f.eks Lexar eller Sandisk. Endret 14. februar 2005 av perah Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 skaff deg nytt kort, twinmos er elendig, hatt endel tull med dem og apacer selv, kjøp sandisk eller lexar, mye mer å stole på, litt dyrere men definitivt verdt det! Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg hadde to TwinMos 512 Mb kort som røyk etter to uker sist sommer. Bytta i en Lexar som faktisk også røyk (etter et halvt år). Nå har jeg en SanDisk som fungerer fint, og har bestilt to Kingston Elite PRO 1024 Mb. Håper de holder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå