Solsviken Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Trenger litt hjelp til nye komponenter som skal kjøpes inn. Jeg har et XFX Geforce 6600GT AGP kort liggendes. Nå har det seg slik at pcen det står i nå ikke gir noe merkbart forskjell i forhold til gamle Geforce TI4400. Nå står det på MSI KT3 Ultra2 med XP 2200+ prosessor og 512Mb ram. Derfor skal jeg oppgradere HK CPU RAM og kjøpe ny harddisk. Jeg har tenkt på et S939 system med nforce3 hovedkort. Da slipper jeg å handle nytt skjerkort (Dersom dere har innvedinger på nforce3 valget si i fra, jeg er nemlig usikker på om nforce4 er så bra at alle burde gå for det om de først kjøper nye deler) CPU : AMD64 3200 / 3500 . RAM : Har ikke peiling, her trenger jeg hjelp. Alt jeg vet er at jeg skal ha 1024 som jeg har lyst å kjøre sånn dual greie. HD vertfall Raptor 74 GB , trenger en stor harddisk til hvilken anbefaler dere ? .Jeg trenger også noen vifter: 1 stk socket 939 vifte for CPU (Her trenger jeg en bra som går stille og er effektiv) Så noen forslag til HDD vifter ? Jeg har et Chiftec Dragon kabinett fra før av med 350W PSU , det burde vel holde ? Noen som vet hvilken størrelse det er på kabinett viftene ? Litt usikker på hvordan jeg skal klare å få kjøling på Hardiskene slik at pcen fortsatt kjører på et lavt lydnivå. Jeg setter pris på alle forslag. Vet det vart litt rotete men her kommer verfall ei liste for å oppsummere: * HK (Nforce 3 ) Er MSI k8t Neo2 Platinum et bra kort ? * CPU (AMD 64 3200 / 3500 ) * RAM ( Bra dual channel minne 1024 MB ) * HD raptor 74 GB * HD #2 Vanlig 8mb Cache hdd. 200GB ++ et Bra merke ? * forslag til et godt kabinett ( så velger kan det hende jeg velger å like godt kjøpe et nytt. Kabinett valg med tanke på gode kjølings muligheter) *Vifter ( CPU , HDD , Kabinett vifter --> god kjøling og staysvake vifer ) Mvh Kenneth Lenke til kommentar
arokh Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Har du vurdert shuttle? Iskaldt og muse stille. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) er vel ikke plass til så mange HDD der. Skal vertfall ha 3 hardisker.¨ EDIT : Hva får man i Shuttle ? Er det hK , kabinett ,psu og cpu ? eller hvordan er dette ? vil de bli ytelsestap ved å gå for denne shuttelen : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302364&view=detailed i steden for å kjøpe et vanlig socket 939 hovedkort . Tenker på spill ? Endret 13. februar 2005 av g0lden Lenke til kommentar
Proximus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg har akkurat samme pcen som deg,og jeg har også kjøpt meg et XFX 6600GT AGP og det er heller ingen merkbar forskjell fra mitt gamle gfti4200. Og jeg skal handle noe av d samme du skal,så jeg er åpen for forslag også. Lenke til kommentar
Proximus Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 AMD Athlon 64 3400+ Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512) MSI K8N Neo Platinum Jeg kunne tenke meg dette oppsettet,er ikke det greit da?? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Du kan ha to harddisker ved å droppe floppy. Hva skal man egentlig med 3 harddisker? En shuttle består forresten av kabinett, psu, hk og kjølesystem. Alt av kabler og skruer følger med og den er enkel å montere. Fins ikke ytelsestap, det er et fullverdig nforce3 kort. Google litt rundt fins mange reviews av SN95G5. Dette er min andre shuttle og jeg er helt frelst ihvertfall Endret 13. februar 2005 av arokh Lenke til kommentar
johncl Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 3 hardisker er ikke stillegående! Jeg anbefaler deg å putte 2 av de i en servermaskin som du har i en bod et sted. Dette vil også redusere varmen i burken og dermed også redusere behovet for ekstra vifter for å kjøle ned diskene. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Har du vurdert shuttle? Iskaldt og muse stille. Det ville jeg tatt med en stor klype salt. Lenke til kommentar
pstub Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg har selv MSI K8 Neo2 Platinum og er veldig fornøyd med det. AMD64 3500+. For å kjøle HD'ene trenger man ikke veldig kraftige vifter. Kjøp en eller to 80mm vifter fra Papst som du kjører på 5V. Bare litt sirkulasjon rundt diskene som skal til. Diskene bråker MYE mer enn viftene. For å kjøle CPU kan jeg anbefale ASUS StarIce med noen modifikasjoner. Jeg har akkurat herpa min! Det er bare å ta av all plastikken og vifta, også fester du en 80mm Papst med strips/strikk/lim/hva du måtte ønske. Med Cool n' Quiet aktivert har jeg en temp på rundt 37grader ved surfing.... Syns det er ganske bra med helt stille luft-kjøling! Lenke til kommentar
arokh Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det ville jeg tatt med en stor klype salt. Vil du utdype det kanskje? Cpu'en min er 38 grader idle og når 48 full load ved 2.6GHz. Da er ICE vifta på 1600rpm, knapt hørbart. Det er hva jeg kaller kaldt og stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå