Counting Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei. Jeg har stått i garasjen i hele dag, uten hell. Har et problem med viskerne som brått stoppet å virke etter at det kom noen kilo med snø ned på ruten mens viskerne var igang. Trodde først det var vindusvisker-motoren, men den går og fungerer som det skal. Når jeg beveger på viskerne manuelt er det ingen problem, de kan beveges fram og tilbake, men er meget løse. Jeg har fått et tips om at det kan være et problem med staget/stagene, at det er noe som er hoppet av eller knekt!?!? Jeg har ingen peiling på dette, og lurte på om det er noen der ute som har erfaringer...må jeg isåfall på verksted for å få fagmann til å fikse, eller kan jeg gjøre det selv. Takknemlig for svar. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hvis viskerene ikke er veldig rukklete og kan beveges opp og ned på ruten uten at pussermotoren går så er det nok ikke stagene. Hvis du må dytte dem i gang på ren rute så er det nok motoren som har brent seg litt, men tror da det er sikring på den kretsen, burde ihvertfall være det. Setter du den på verksted blir det fort KR, best å skru selv hvis du tror du klarer det, er ganske enkelt system. Lenke til kommentar
Counting Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Viskerne kan beveges manuelt opp og ned på ruten, uten å være hakkete. Dette er når tenning ikke er på. Har prøvd å dytte dem igang når pussemotoren går, men da er det dødt. Noen som vet hvordan man kommer til stagene, må man da gå gjennom motoren, eller direkte ned der hvor viskerne er festet? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) På en Sierra jeg hadde en gang, var motoren koblet til "stagene" med et kuleledd. Dette hadde rett og slett falt ut. Litt strikk gjorde susen for meg. Kunne jo byttet leddet da men.. Billig bil -> billige løsninger Edit: samme symptomene som du. Endret 13. februar 2005 av Vandalen Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Ja, som Vandalen er inne på, er nok noe liknende som har skjedd hos deg. Hvis du kan dra viskere over ruten uten at de er skrudd på har noe hoppet av/knukket. Du kan først og fremst sjekke det som er lett og komme til, nemlig der viskerarmene er festet i aksler. Der er det sannsyneligvis et lite deksel/lokk som kan vippes opp så du kommer til festemuttere. Vipp opp disse, og skjekk at viskerarmene ikke sklir på aksler. Hører du forresten at viskermotoren går? Imidlertid er sannsyneligheten for at begge aksler har løsnet dessverre liten, så du må nok regne med at du må inn der viskermotor er festet og sjekke for avhoppede kuler/knukkede stag/løsnet arm på selve motoren. Dette er jo teknisk sett ikke så innviklet, men du vil kanskje komme til og savne dobbelt så lange armer, med 2 ekstra ledd... Kan være skikkelig pain og komme til disse delene på mange biler. Lykke til Lenke til kommentar
Counting Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Takk for hjelp, jeg har funnet feilen, er plast-foringen på kuleleddet festet til viskermotoren som er delvis knekt. Var greit å komme til, og enkelt å skifte, må bare skaffe meg en reservedel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå