Gå til innhold

kun svart-hvitt på tv-ut med Whitebox CL56

aklaseie

Anbefalte innlegg

Som sagt, får ikke farger på tvn når jeg bruker tv-ut med s-video kabel fra min cl56 med radeon 9700 skjermkort. TVn viser farger fra andre pcer og jeg har prøvd med flere kabler, så feilen sitter i cl56'n. Har også installert nyeste drivere uten hell. Har sendt mail til whitebox, men de mener jeg må ha en "color-fix" kabel.

Noen andre som har samme problemet som meg?

Noen som har noen kloke råd?

Hvis jeg i såfall må ha en color-fix kabel, hvor får jeg tak i det?

mvh

Andre Klaseie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det samme problemet med min G556e (med 9700). Jeg vet at tven kan vise farger fra s-video. Problemet er med kabelen eller skjermkortet. Har søkt rundt på forumet og funnet noen svar. Men ingen av disse har virket.

Kan det være at kabelen er for lang? (har 10m s-video av clas-ohlson kvalitet) Ellers har jeg prøvd å stille om til pal, men dette løste ikke problemet.

Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet, med løsningen lå i software.....

Gå inn på skjerminnstillingene og sjekk om det står NTSC eller PAL... Hos meg er det svart-hvitt med N og farger med P.... :D

På noen kabler så funket ikke dette, og måtte konstantere med at det var kabelen.. kan jo hende det er dette hos det også.. jeg bruker en kabel fra clasohslon... Funker dønn.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...