Gå til innhold

Artifacts i windows med mer

ellestar

Anbefalte innlegg

Har fått et problem med mitt Geforce 6800LE kort i dag. Har sittet og spilt WoW i ei ukes tid nå og ikke hatt noen problemer, men i dag når jeg prøvde å starte spillet fikk jeg bare en crash til desktop igjen, der skjermen ble fuzzy. Jeg reboota og kom meg fint inn i windows. Prøvde å starte WoW på nytt igjen og da fikk jeg bare helt svart skjerm og måtte reboote igjen. Har siden da ikke hatt noe særlig hell med å starte WoW, med samme problemene. En annen effekt er at windows av og til har "hakket". Ikke direkte hakking, men det har ikke vært helt smooth. Windows har også crasha to random ganger i dag, en gang med dette som resultat: http://www.stud.ntnu.no/~espenrov/crash.jpg

Har mistenket at overheting var problemet, men jeg har som sagt spilt ei uke uten særlige problemer med samme temperaturene. nVida control panelet viser at gpu ligger på ca. 60 grader i windows, med en ambient temp på ca. 35-40. Målte med fingrene på kjøleribba og baksiden av kortet, og de holder samme temp. på ca. hudtemperatur.

Noen tips om hva som kan være problemet? Har virkelig ikke råd til å kjøpe nytt skjermkort, så jeg håper virkelig det er så alvorlig at jeg må det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var borti lignende problem med ett 9800Pro kort nå nylig, brukte da ATItool og underklokka det ganske kraftig og da kjørte det stabilt. Men med litt høyere Core og Minne frekvens så gikk skjermen svart og opplevde artifacts og kræsj i windows. Temp på ribbe = lunken.

Nå vet jeg ikke om nVidia har muligheten for å underklokke core og minne frekvenser, regner med det. Lenge siden jeg har hatt nVidia kort nå. Så prøv å se om du får underklokka kortet om du får kommen inn i windows i det hele tatt en gang.

Men dette høres ut som defekt GPU eller minnebrikker eller noe annet, så det burde jo gå på garanti da, om du da ikke har overklokka eller gjort andre modifiskasjoner på kortet som de lett ser.

Lenke til kommentar

Har prøvd å underklokka uten hell, det crasher bare uansett hvor lite jeg prøver å underklokke. Er nok noe som ikke er helt som det skal være ja. Får fysisk hjelp av noen resurssterke kompiser nå, så man får se om det blir bedring på problemet.

Lenke til kommentar

Om ikke så ville jeg for sikkerhets skyld testet PC'en med ett annet lignende eller bedre skjermkort (får sikkert låne av en kompis i noen timer til en slik test) og så ordnet med garanti retur. Såfremt at man ikke har gjort noe som vil bryte garantien helt da. Går jo ann å prøve uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...