Gå til innhold

ATI 9600XT og MSI KT7 Turbo

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et Club 3D ATI 9600XT kort til svigers som elsker å spille flysimulator.. Men nå støter vi bare på problemer.

Han har et MSI K7T Turbo hovedkort med en AMD 1800+ CPU på, 256MB PC133 SDRAM og en 40gb 7200 rpm disk. Kjører Windows XP med SP2.

Men hver gang vi drar i gang spill som bruker litt 3D, ja da går hele maskinen i heng, eller så blir skjermen svart.

Windows melder om en feil i device driver, og ber oss slå av maskinvare akkselrasjon, men da faller jo hele poenget bort...

Jeg har avinstallert gamle ATI drivere (Catalyst 4.5) og installert Catalyst 5.2 i kveld. Men uten å få noe bedre resultat.

Kan det være at dette hovedkortet ikke liker ATI kort? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har rett og slett kjøpt nytt hovedkort og nytt minne til svigers. Og da funker alt som en drøm! FS 2004 går jo som bare det! ... Eneste spillet som har krøllet litt er demoversjonen av Rayman 3, men det har vært ustabilt på andre maskiner med ATI før også, så akkurat den tar jeg med en klype salt. :p

Maskinen kjører nå 3Dmark 2005 helt greit. Fikk score på ca 1680, som sikkert ikke er veldig bra, men den klarte hvertfall å gjennomføre alle testene.

Jeg kjøpte ABIT NF7-S2G (Klikk på linken for pris), men jeg fikk tak i versjonen uten Gigabit LAN som demokort fra Komplett.

Til dette kjøpte jeg igjen en TwinMos PC3200 512Mb brikke.

Jeg burde sikkert kjøpt til en ny S-ATA disk i samme slengen, men det får han heller få til bursdag eller noe sånt... :yes:

Jeg bruker nå de siste driverne fra ATI (5.2) med kontrollpanelet som bruker .Net 1.1 for å funke. Driverne virker meget OK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...