Håvard Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei.. HAr Tiscali ADSL, og vurderer å bytte pga mye nede tid på linja.. Vurderer da next gentel fordi de er så billige.. Er det smart? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Jeg er veldig fornøyd med nextgentel! Har hatt de siden jeg fikk bredbånd for første gang, 3 år siden Og har vel aldri hatt noen problemer (som jeg kan komme på). Det som er å tenke på før man bestiller NGT er at kundeservice er veldig vanskelig å få tak i .. Ofte lang kø på telefon.. Har hatt venner som har sittet i timer på vent, og det er veldig frustrerende når du har noe du gjerne vil ha fikset. Jeg er utelukkende veldig fonøyd... -MortenGj (får 2 hastigheter høyere enn det jeg betaler for) EDIT: Trykkleif Endret 13. februar 2005 av MortenGj Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg har selv NGT DELTA 2600/640 og det fungerer som en drøm hatt det nå i nærmere 1 år aldri hatt nedetid. eneste som er litt kjedelig med ngt. er at det tar noe inni hamperæva lang tid å få det. Er iværtfall det jeg har erfart, og kundeservicen er skikkelig luguber og treig når du først trenger den. Men har aldri brukt den siden jeg fikk linja, brukte den bare når jeg måtte mase på dem. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 kan si meg enig at ngt er bra så lenge alt funker, men sliter nå på fjerde uka med at hastigheten min ikke er slik den skal , står riktig hastighet i routeren og til og med prøvd en annen router dom jeg fikk tilsendt men det løste ikke problemene . de folka som sitter på support er arrogante og lite hjelpsomme , en av de la faktisk på når jeg forklarte problemet på en normal måte. hun ble sur da jeg etter å ha spurt om jeg kunne snakke med noen som hadde en viss forståelse at det er kundene de lever av har sagt at jeg forventer dette fikset i løpet av den kommende uka , eller så er det ny isp på meg Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Har veldig sjelden hatt kontakt med kundeservice, men når det er snakk om linjekvalitet og oppetid så kan jeg ikke huske å ha hatt nevneverdige problemer i de 6 årene jeg har hatt linja. Det skal MYE til for at jeg prøver noen andre. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Har hatt litt problemer med stabiliteten på linja og noen ganger fått isdn hastighet i flere dager. Kundeservicen suger max når man først får problemer som dette, men resten av tiden er det helt ok. Fikk bra pris via et studenttilbud så alt i alt er det verdt det for min del iallefall Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Har hatt NGT et par år nå, adsl først. Glimrende! Ingen problemer, pingen var bra (ja, faktisk!) Deretter fill jeg SHDSL fra dem for litt over 6mnd siden, og siden den gang har alt vært et rent helvete. Pingproblem fra dag 1, så pingen min er "stabilt ustabil", for å si der sånn. Det har vært mye frem og tilbake, 5-6 modemer har vært prøvd, ørten firmware-resets (merkelig nok gjør de den feilen å legge inn ADSL-firmware på modemet mitt annenhver gang, så de bytter mellom ADSL og SHDSL firmware liksom...). ADSL-firmwaren gjør da at linja ikke blir i synk, og dropper regelmessig. Amatørmessig! Jeg set for tiden etter andre nettleverandører.. Noen som vet av en ISP som tilbyr 2mbit opp/ned, med ip-subnett, som ikke koster mer enn 1,5K i måneden? (privat). Det siste de gjorde var jo da å "oppgradere" modemet mitt med ADSL-firmware, og sendte meg e-post om dette etter at de hadde gjort det.. Problemet var jo at configen på modemet ble resatt, så jeg mista nett, og fikk aldri den e-posten. Det som var ekstra moro var at dette var på en søndag, så det var _umulig_ å få fatt i kundeservice. Dette førte til ca. 30 timers nedetid, for noe som kunne vært fikset på 30 minutter. Edit: Mr. Skriveleif var innom Endret 14. februar 2005 av Demolish Lenke til kommentar
rottert Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Har hatt nextgentel i 3 år. Aldri hatt noe problemer med de. Supporttelefonen blir bare bedre og bedre oxo. Anbefales på det sterkeste! Endret 14. februar 2005 av rottert Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Eg veldig fornøgd. Alltid oppe, stabil fart. Fekk først eit kaputt modem som vart talka på feil måte. Måtte ha inne Bravida og greier før dei innsåg det eg antok heilt i starten, at modemet var kaputt. Fekk riktignok nytt modem ASAP, dvs dagen etter. Ein ting eg mislikte var at det tok 5 veker frå eg bestillte til eg fekk linja. Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har hatt NGT i to år nå snart. I starten var det masse problemer med å få opp linja. Deretter funka den fint en stund, men etter de 2 siste hastighetsoppgraderingene har hastigheten gått ned. Når de oppgraderte bravo fra 1200 til 1300 datt linja mi ned til ca. 1050, og etter at de oppgraderte til 1450 så er den nede på ca. 950. Men men, samma det, bytter til Firstmile snart. De har ganske bra priser men det er ikke så mange som kan få bredbånd fra dem. Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har bestilt Nextgentel for drøye to måneder siden, men venter fortsatt... Å få kontakt med kundeservice er ett mareritt. Har ringt to ganger og ventet i nær en time hver gang, uten att det har hjulpet nevneverdig. De konstaterer att noe galt har skjedd hos dem og lover å få fortgang på bestillingen, men ingenting skjer.... Så langt er jeg ikke spesielt fornøyd. Lenke til kommentar
smy Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) nja vil sett på catch og bluecom uten om ngt har 2,3mbit shsdl saken nja ok men kundserver er møkke og fart vel opp og ned har hatt adsl også fra ngt ikke bedre det heller se på alternativ isp sånt catch og bluecom Endret 14. februar 2005 av lordsmygen Lenke til kommentar
Slangen Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Har gode erfaringer med Nextgentel, etter over 2 år som bredbåndskunde. De gangene jeg har hatt behov for teknisk assistanse, har dette blitt løst relativt raskt og greit. Sist nå på nyåret, da jeg måtte bytte ruter pga. oppgradering i sentralen jeg er tilknyttet. Oppdaget at jeg ikke hadde samme hastighet som før, og heller ikke i henhold til kontrakten. Sendte klage via kontaktskjema, beskrev problemet og sendte det sist helg, natt til søndag. Søndag formiddag kom svar tilbake, at dette var rettet opp. Ganske riktig, sjekket med Speedometer/Surfometer, og hastigheten var noen % over den i kontrakten. for NextGentel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå