Gå til innhold

Hvordan rekkefølge i systemet er best ?

Anbefalte innlegg

Ja, topicen taler for seg. Jeg lurer på hva som vil være det beste, er meget usikker selv.

Jeg har i dag: Pumpe --- CPU --- Radiator --- Tank

Vil det beste være : Radiator --- pumpte --- Cpu - tank ?

Som sagt usikker og vil gjerna ha hjelp til å få det beste resultatet

/Zo9X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme kva rekkefølgje du har det i, sett det på den måten det er mest praktisk.

det er ikke det samme, pumpen bør stå etter tanken slik at den alltid får nok vann. Radiatoren etter pumpen skal vistnok også vere lurt. ellers er det det som er mest praktisk (tror jeg :))

Lenke til kommentar

Sant nok, MagE.

I prinsippet bør pumpa trekke vann fra tanken, for best mulig effekt. Deretter kommer radiator, CPU- NB-GPU, og tilbake til tank, ideelt sett.

Samtidig skal det allikevel nevnes at temperaturdifferansen før / etter de forskjellige blokkene er ganske beskjeden. Så om det viser seg mest praktisk å montere f.eks CPU-GPU-NB, så spiller det egentlig liten rolle for resultatet. Men CPU bør uansett prioriteres som første blokk etter raddisen, det er tross alt den som har størst behov for kjøling......

Lenke til kommentar

Kommer til å koble mitt Bigwater når jeg får det slik:

Vanntank - pumpe - DengerDen (dobbel) radiator - CPU - BigWater radiator - GPU -

Ganske logisk at det draas mest ytelse ut av det ved å sette det opp slik.

Pumpe får rask "tilgang til vannet",

Førsteprioriteten CPUen blir godt avkjølt med en dobbel radiator rett forran,

Vannet ledes så til den noe dårligere BigWater radiator For å senke tempen i grann føre GPU.

Har ikke lest noen guides eller noe, men det burde vel være best å sette det opp slik, eller?

Lenke til kommentar

Som Skrue sier så: tank - pumpe - radiator - cpu -gpu

men jeg tror plasseringen er viktigere når man bygger store systemer med mange elementer som skal kjøles og lengre kabelstrekk. I et lite system spiller det liten rolle. Jeg har bygd og plassert av praktiske hensyn. Jeg har fullt AC-oppsett single rad. i et LianLi PC37, det minste kabinettet for standard atx-kort. Kan love at det er dårlig med plass og knotete med store hender i den lille boksen min!!!! (skal legge ut noen bilder snart i en av bildetrådene)

-BuzeBoral

Edit:

Ja, oppsettet mitt:

pumpe - radiator - tank - cpu - gpu

(tror ikke jeg bruker mer enn 50 cm slange i maskinen min)

Endret av Brute
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...