efikkan Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei! Jeg har noen gamle DOS-spill(blant annet "stunts" og "Lotus III") som jeg gjerne vil spille med lyd. Jeg bruker Windows XP. Finnes det noen "plugin" eller noet program jeg kan bruke for å få lyd i høyttalerene mine? Takk. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Du kan laste ned DosBox med VDM Sound. Husker ikke helt hva det het, men det er sikkert andre her som også kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 VDMSound fungerte fint på stunts, men ikke på Lotus III. DosBox fungerte heller ikke. Musikken bare "hakket". Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Feilen ser ut til å være at spillet blir kjørt i 1/4s hastighet. Kan dette justeres? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) I DosBOX har jeg lagt merke til at ved å trykke CTRL+F12, så øker man antall "CPU cycles". Om det ikke går fortere, blir den mer effektiv hvertfall. Edit: bah, lyden hakker for meg også, forresten. Endret 13. februar 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 ' date='13/02/2005 : 21:38'] I DosBOX har jeg lagt merke til at ved å trykke CTRL+F12, så øker man antall "CPU cycles". Om det ikke går fortere, blir den mer effektiv hvertfall. Edit: bah, lyden hakker for meg også, forresten. Mange takk. Nå fungerer "Lotus III - The Ultimate Challenge" fint. Er det noen måte jeg kan bruke PC-Speaker i stede for høytalere?? Oj oj oj. Dette bringer tilbake mange gode minner. Lenke til kommentar
conrap Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 tror du kan aktivere pcspeakeren i BIOS, men er ikke sikker... Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Oj oj oj. Dette bringer tilbake mange gode minner. Jah, jeg STORKOSER meg med Constructor fra 1997. Har manualen her og greier "Half-Life 2, Doom 3, Go home ;p" Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 tror du kan aktivere pcspeakeren i BIOS, men er ikke sikker... Det er mulig, men min er alle rede aktivert. Spørsmålet er om det er mulig å velge mellom høyttalere og PC-Speaker i DosBox?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå