Godlike Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Hallo, Nå er det straks på tide å kjøpe seg en ny strømforsyning, pga den jeg har nå er litt for støyende i forhold til resten av viftene i maskinen min... Jeg har sett litt rundt og bestemt meg ikke for å kjøpe noen uten vifte med bare ei stor kjøleribbe pga det er varmt nok i maskinen som det er Så jeg lurer på om noen har noen formeninger om SilentX strømforsyningene fra vendur f.eks. denne her Endret 13. februar 2005 av Godlike Lenke til kommentar
Brannigan Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Denne strømforsyningen må du visst slå av for å få den til å bråke mindre enn 14 dBA: http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=19256 Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Okey, Da blir det ikke den... er veldig kresen på støy serru... Støykilden i min maskin er MIST 350W som er litt underdimensjonert i forhold til resten av hardwaren (høres det ut som ) har 2x25dB 120mm PAPST kabinettvifter som kjøres på 5V, 1. versjon av MIST "frosbite" cpu-kjøler som kjører på 5-7V og en 12dB PAPST 80mm vifte på skjermkortet. Noen forslag til en annen PSU da? Skal ligge på samme lydnivå som resten av maskinen, godt under 20dB! Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12 denne misten skal være stille, satidig som den leverer bra med strøm/effekt Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12denne misten skal være stille, satidig som den leverer bra med strøm/effekt Får maile dem jeg, høre om den er mer stillegående enn Forton/Source den var veldig stille... helt til man satte på litt mer belastning Lenke til kommentar
crusade Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det blir ofte slik, varmen må ut og da må PSU viftene kjøre på litt. For å holde støysvake PSUer støysvake er en nødt til å ha et moderat oppsett som ikkje produserer for mykje varme, samtidig som luftsirkulasjonen i kabinettet må være på topp. Dei færreste PSUer klarer å holde seg støysvake når det blir veldig varmt, det være seg SilenX PSUer, Mist eller Forton/Source. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Problemet med SilentX er at de bare har 1 psu vifte på 80mm på en psu på 450w med bare passiv PFC, dette blir for lite da en Passiv PFC Psu genererer en god del varme pga dårligere effektivitet, og det meste av det interne tapet går over i varme og da nytter det ikke med ei vifte som surrer på 1200rpm elns, det strekker rett og slett ikke til. ville aldri betalt over 1400 spenn for det som ser ut som en helt ordinær psu med passiv pfc. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 jeg har nettopp satt inn Mist 500W fra microplex. det er ikke antydning til støy fra den. det jeg hører av støy er fra mine 5 harddisker, og en vifte i sidedøren på chieftec-kassa. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 hmm venter enda på min MIST 500W psu bestilte den med en gang den kom, håper jeg kan hente den i dag.. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 jeg har nettopp satt inn Mist 500W fra microplex. det er ikke antydning til støy fra den. det jeg hører av støy er fra mine 5 harddisker, og en vifte i sidedøren på chieftec-kassa. Ja det blir vel til at jeg kjøper denne også da... Hvordan er det med skjermkort-,cpu- og kabinettviftene dine da? Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 jeg har et TI 4600 som er gjort vifteløst. CPUvifta er en thermaltake volcano (11 tror jeg), men den forsvinner når jeg får TT bigwater-settet. Tenker på nytt kabinett og harddiskoppheng. har en 12dB papst 80mm vifte bak som er grei, de andre jeg har på HD i fronten vet jeg ikke hva er. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 jeg har et TI 4600 som er gjort vifteløst. CPUvifta er en thermaltake volcano (11 tror jeg), men den forsvinner når jeg får TT bigwater-settet.Tenker på nytt kabinett og harddiskoppheng. har en 12dB papst 80mm vifte bak som er grei, de andre jeg har på HD i fronten vet jeg ikke hva er. Ja da høres den virkelig lovende ut Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 *hente Mist 500w på posten* Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 jeg tror ikke du vil angre på den. Zandro: fikk du hentelappen nå? hehe Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Jepp men er på jobb akkurat nå så få ikke montert den før jeg kommer hjem, men driver å modder to MIST tastatur. et transparent uten baklys+et sort /baklys til et transparent tastatur med baklys. En kan ha det morro på jobb også Endret 15. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
crusade Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Problemet med SilentX er at de bare har 1 psu vifte på80mm på en psu på 450w med bare passiv PFC, dette blir for lite da en Passiv PFC Psu genererer en god del varme pga dårligere effektivitet, og det meste av det interne tapet går over i varme og da nytter det ikke med ei vifte som surrer på 1200rpm elns, det strekker rett og slett ikke til. ville aldri betalt over 1400 spenn for det som ser ut som en helt ordinær psu med passiv pfc. Du har heilt rett i at ei 80mm vifte blir for lite aleine, det kreves riktig sirkulasjon i kabinettet. Uten dette stopper alt opp, og varmlufta bilr liggende i PSUen. Her er et lite svar fra SilenX ang. saken: Kort summert er poenget at meir luft MÅ sendes inn enn ut for å skape overtrykk, noke som er ei forutsetning for at vifta i SilenX PSUen skal klare å skifte ut nok luft.. I kabinettet må ein ha overtrykk. Dette er et prinsipp som gjelder for riktig sirkulasjon med alle vifter og kabinetter, og er ei forustetning for å sikre god sirkulasjon og kjøling. "As for the issue regarding the PSU, whenever we had returns for PSUs, more often than not, it was an airflow issue. We make it clear in our documentation that proper airflow is extremely important when using our PSUs, in particular, it is absolutely necessary to have more intake air in the case than exhaust air. This is due to the low static pressure of silent fans, so in our PSU, the air pressure is a very important factor. If there is more exhaust airflow than intake, what happens is hot air gets stuck inside the PSU because the PSU exhaust fan cannot push the hot air out due to the negative air pressure inside the case. This will cause problems in the PSU and with time, it could cause the PSU to get damaged. It is important to clarify that point with customers as most customers simply don't know much anything about airflow; they never had to deal with it with louder components but it is extremely critical when using quiet components. With higher wattage PSUs, if the customer has a higher end system, keep in mind the following: If a system's hardware draws 400 watts of actual power, nearly 400 watts of heat will be given off inside the system. That's the equivalent of 4 x 100w light bulbs. In addition, since the PSU has about 75% efficiency, another 133 watts of heat is generated from the AC->DC power conversion. That means there's over 500 watts of heat being generated from inside the case; about as hot as a heater. It is absolutely important to have enough airflow to move those 500 watts of heat outside the case or else there will be heat problems. I hope the info helps!" Endret 15. februar 2005 av crusade Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Gjorde meg litt klokere ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå