Gå til innhold

Cpu temp, hva er vanlig?

Chris_lox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor dukker dette spm opp så ofte. Man kjenner jo at en CPU tåler MYE mer enn 30 - 40 grader bare ved å kjenne på en PC som har kjørt stabilt. Det virker som folk har noe tro om at en CPU skal ha rom temperatur....hvor kommer denne myten fra?

Panikk kan man få når man runder 70 - 80 grader...tilogmed da kan det gå bra.

AKIRA

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Så det vi  si at etter 40 min med spilling er ikke 43 grader dårlig? Har spilt i 30 min nå og cpu'en er på 39 grader

Hmm... 43 grader full load på en P4 3.0 er usannsynlig lite.. men det er kanskje en Northwood?

I alle fall...

Reell core temp er nok sikkert mellom 50 og 60 ett sted.

Hva slags hovedkort er det snakk om?

Jeg har ett Asus socket-478 HK som påstar at CPU temp er mellom 19 og noen-og-tyve grader for CPU..

Sikkert like reelt som 43 grader full load for en [email protected].

Dersom du virkelig vil vite hva slags temp som er *inntil* kjernen (ikke i kjernen) kan du montere ett eksternt termometer med sonden plassert under core.. eller inntil heatspreader...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

En bekjent har en Intel P4 3.06 Northwood som ligger rundt 32-36. Han hadde ikke kjølepasta så lå den på 40-45 sa han så kjøpte han seg Artic Silver 5 så gikk den fort ned. Så hjelper nok enda litt mer om du kjøper skikkelig kjølepasta også. Bruker selv Artic Silver 5 og fungerer en god del bedre enn den orginale pasta tapen som ligger på når du kjøper ny CPU kjøle ribbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...