Gå til innhold

Thermalright AX7 eller Alpha 8045?

Colin

Anbefalte innlegg

Hoppsann

Skal ha en AMD XP 1900+ (minst) snart, og lurte på hvilke av de overnevnte kjølere som er best, og hvilken vifte jeg bør velge til å ha på den for minst mulig støy.

Det som er mine kriterier:

1. Ytelse (selvsagt)

2. Montering

3. Ytelse

Tips?

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-20 21:48, Colin skrev:

Hoppsann

Skal ha en AMD XP 1900+ (minst) snart, og lurte på hvilke av de overnevnte kjølere som er best, og hvilken vifte jeg bør velge til å ha på den for minst mulig støy.

Det som er mine kriterier:

1. Ytelse (selvsagt)

2. Montering

3. Ytelse

Tips?

Pål

Har alpha 8045 selv og er meget fornøyd med den. Har ikke prøv den andre vifta så jeg hvet ikke forskjellen mellom disse.

1. Meget bra. Den er testet for og vere en av de beste kjølerne.

2.Kan være litt vanskelig men holder man tunga rett i munn så går det bra. Må ut med hovedkortet for og montere denne (Du må ha de 4 hullene rundt sokkelen for og feste ribba) men den sitter som et fjell. Ingen fare for at den detter av under transport.

Jeg er meget god fornøyf med min, men har ikke prøv den andre. en papst 19 dB burde holde men temperaturen blir høy (har 58 grader men det nest miste toweret til Chiftec med masse varmeprudusenene stach og uten kabinettvifter)

Håper det gav noen svar.

Lenke til kommentar

Ja, har hørt at Alpha er en god kjøler, og kan godt gå for mer enn 19dB som du har der.

Det jeg også har hørt, er at man kan lett montere den feil, slik at den ikke er helt ned på kjerna......og vi vet hvordan det går.......noe her å nevne?

Pål

Lenke til kommentar

har også alpha 8045. det er en kjempe kjøler. min cpu temp er 35 grader. litt styr å ta av og på, men er jo ikke så ofte en gjør det..

bruker forresten en enermax-vifte. gjør det enkelt å stille turtallet, og da også støyen.

mine leveregler:

"se deg for til begge sider"

"mel din egen kake"

tommy&tigern.gif

[ Denne Melding var redigert av: Noldus på 2002-06-20 22:52 ]

Lenke til kommentar

Vil tro ytelsen er tilnærmet lik på disse to kjølerne, så det er ikke noe å tenke på. Begge klarer seg også bra med støysvake vifter så det er heller ikke noe å tenke på. Prisen er også ganske lik. Det jeg tror du skal se på er monteringen. Når den først er montert er nok alpha litt bedre. Men til gjengjeld er ax7 enklere å montere da du slipper å ta hovedkortet ut for å montere den. Hører også rykter om at de fire hullene alpha benytter seg av kommer til å forsvinne fra hk'ene til en del produsenter i framtiden. Det er opp til deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...