Gå til innhold

Asus A7V333 erfaringer?

Colin

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann

Skal straks (straks = så fort skattepenger er på konto) oppgradere til et KT333 hovedkort med en AMD XP 1900+ (minst!). Er Asus A7V333 et godt kort? Noen med erafaringer her? Synes det ser lovende ut.

Pål

[ Denne Melding var redigert av: Colin på 2002-06-20 21:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt et A7V333 kort, men det tok kveld for ikke så lenge siden... Både det og prosessoren, helt uten videre gikk hele socketen opp i røyk, antar at det var produskjonsfeil på det kortet...

Før dette skjedde, har kortet fungert fint og stabilt hele tiden...

Lenke til kommentar

Fint og stabilt...

Men, "Jumperfree BIOS" my ass!

Hvis du skal disable innebyde funksjoner som lyd, Firewire og RAID må du døtte meg flytte på noen... Jumpere :roll:

--- Cybermantix ---

"If it works, overclock it, But Don't Fuck it up!"

---------------------------

AMD Athlon XP2000+ :smile:

512 MB PC2700

Asus A7V333 RAID

WD Caviar SE 120GB/8MB

IBM 46GB

Creative GF4 TI 4400 *Destroyed* :cry:

[ Denne Melding var redigert av: Cybermantix på 2002-06-21 12:38 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har hatt 2.stk Asus A7V333. Det første gikk da jeg skulle oppdatere biosen, og på det andre fikk jeg ikke joysticken til å fungere, pluss at maskinen ikke ville restarte da jeg hadde lagt inn nye programmer. Måtte kutte strømmen helt for å få den til å starte opp igjen.

Jeg har nå satt inn et Abit KX7333, og det gikk helt knirkefritt. Har ikke hatt noe problemer ennå med det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et A7V333 som ikke var verdt 5 flate. Det var ikke mulig å få maskinen til å kjøre stabilt i mer enn 5 minutter av gangen.

så jeg byttet det inn mot det hovedkortet jeg har nå, det er MYE bedre og jeg har overklokket slik av jeg får tilnærmet samme minnehastighet allikevel. :razz:

Jeg ville heller kjøpt et av Abit sine KT333 kort enn et A7V333 kort. Det er ihvertfall sikker og visst.

Ellers så anbefaler jeg varmt å prøve et nForce basert hovedkort. Det har ihvertfall vært en meget positiv overraskelse for meg. Ikke bare er det stabilt, men det innebygde lydkortet er fantastisk. Ikke nok med det, men i tillegg så har det en egen klokkegenerator for agp/pci slik at du kan velge akkurat den fsb-hastigheten du vil uten å bry deg om å "smelte" pci enhetene i maskinen (pci/agp hastigheten er alltid 33/66Mhz). Du kan selvsagt ikke velge og vrake fritt, det avhenger fortsatt i om du har bra minne og hvor langt prosessoren vil henge med. Dessuten virker det som nForce brikkesettet ikke orker for mye over 160Mhz heller.

Lenke til kommentar

Har det selv, og det er stabilt det. Men skal du bygge en AMD maskin nå, så kjøp deg en T-Bred. Hos Komplett.no er den en bestillingsvare, men regner med at den kommer i volum i løpet av sommeren. Du burde vente på den.

Menne...blir nok Intel på meg neste gang. Epox EP-4G4A+ i845G hovedkort og en Northwood 2.4B har jeg lyst på. Så hvis du har pengene til det, vurder sterkt det istedenfor AMD!

Lenke til kommentar

haha.. nr.1 gjorde jeg og (feilflasha biosen med EZ)

sendte bare bios-brikken inn til komplett.no og fikk dem til å flashe den..

150 kr.

Hvorfor flasha du den ikke selv da ?

Hva er det komplett bruker til å flashe med ??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-21 14:04, Betroz skrev:

Har det selv, og det er stabilt det. Men skal du bygge en AMD maskin nå, så kjøp deg en T-Bred. Hos Komplett.no er den en bestillingsvare, men regner med at den kommer i volum i løpet av sommeren. Du burde vente på den.

det er ingen fordel med thoroughbred vist du ikke trenger 2200+ , den kjører like kald som 2100+ det er det eneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...