Andreas75 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei, jeg har en Passat stv. -93 mod. som jeg nettopp har byttet startmotor på. Nå opplever jeg en slags skurrelyd akkurat i det bilen starter. Det høres ut som om lyden kommer fra startmotoren. Lyden varer i ca. 2-3 sek. Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er det nøyaktig samme motor, eller er det en annen modell ? Byttet på min bil også, og her fikk jeg en gnellelyd i det motoren starter. I ditt tilfelle kan det nesten virke som om at innslaget ikke gir 100% slipp før 2-3 sekunder etterpå Lenke til kommentar
Andreas75 Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg byttet til nøyaktig samme startmotor, og problemet startet første gang jeg startet bilen etter å ha byttet. Hvordan kan jeg få startmotoren til å slippe med en gang motoren starter? Lenke til kommentar
lozn Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 (endret) Kjøpte du denne ny så hadde jeg snakket med de som leverte den til deg. Kjøpte du den brukt hadde jeg gjort det samme... Uansett så kan det høres ut som om det er en ulyd i lager/foring etc på innslaget i startmotoren. Grunnen til at det høres ut som om motoren ikke slepper, er at startmotoren har ganske stor omdreining, og at den trenger litt tid på å stoppe etter at du har kuttet strømmen. Håper dette hjalp:) Endret 16. februar 2005 av lozn Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Grunnen til at det høres ut som om motoren ikke slepper, er at startmotoren har ganske stor omdreining, og at den trenger litt tid på å stoppe etter at du har kuttet strømmen. Håper dette hjalp:) er alt normal så skal du ikke høre noe som helst fra startmotoren når du har fått start. Men får du dermed ikke start, så kan du høre den spinner litt etterpå. Lenke til kommentar
Andreas75 Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Takk for svar. Jeg skal kontakte forhandler. (Jeg kjøpte helt ny...) Lenke til kommentar
Andreas75 Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 Heisann! Takker for hjelp. Jeg tok kontakt med VW verksted og ble fortalt at det måtte være en kobberforing som sitter inni girkasse-huset som var gåen/utslitt. Denne kobberforingen sitter i det hullet hvor akslingen på startmotoren ligger. Det som laget ulyden var at det var slark mellom akslingen på startmotoren og foringen. Etter å ha byttet denne (kosta 36 kr.) er ulyden borte vekk. Det var også denne utslitte foringen som sannsynligvis tok knekken på den gamle startmotoren min også, så til de som har samme lyden: bytt foring før det er for sent!! Ellers vil jeg bare takke for hjelpa og et bra forum! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 hmm.. har aldri tenkt på at det ligger en foring der.. er jo ett greitt tips å skrive i sticky tråden ovenfor Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Jeg har en passat 87 gl, og har hører også en ulyd i rundt et sek. med en gang jeg starter den. Regner med det er det samme det er snakk om. Lurte på om det er en enkel jobb å skifte foringen? Evt. hvor jeg kan få tak i det. Endret 17. september 2005 av tronni_87 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Foring til hva? Edit: Glem det... Trodde jeg hadde fått med meg alt, men det hadde jeg ikke Endret 31. august 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå