elisabeta Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Endret 5. mars 2005 av elisabeta Lenke til kommentar
kverna Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 likte gitteret. men det er noe som jeg ikke helt vet hva er som mangler. Men generellt veldig fine bilder. kanskje satt damen litt ute av sentrum for å legge litt mer "spenning" i bildet Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg synes det var bra bilder. Fin stemning. På bilde nummer to synes jeg brostenene foran gitteret ble litt for fremtredende. Litt forsiktig justering i et bildebehandlingsprogram vil nok hjelpe. På bilde nummer 3 synes jeg dama kom for langt til venstre, virket litt som hun hun var på vei ut av bildet. Lenke til kommentar
sirandrew214 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei. Teknikken vet jeg ikke så mye om, så jeg sier det jeg synes om bildene jeg.. Bilde 1 likte jeg ikke så godt, mulig det var fargen som gjorde det... Har aldri likt brun/hvit.. Liknet et bildet mora mi har tatt med et gammelt kompaktkamera. Bilde 2 Greit å se på, men blar fort videre. Ser ut som fokus ligger mer på høyre side av gitteret, enn på venstre? Bilde 3 derimot likte jeg bra! Eneste er at jeg kanskje selv ville ha kuttet 1 cm på høyre side. mvh SirA Lenke til kommentar
elisabeta Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Takker for respons! Angående gitteret, så er jeg enig med det som er sagt. Er heeelt nybegynner på bilderedigering, så det er ikke så lett enda Skjønner tankegangen da. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Ved det første bildet vet jeg det er mange meninger ute og går om den typen bruntoner. Elsk/hat situasjon tror jeg Damen på benken har jeg lekt meg litt mer med nå, og legger ut en til utgave. Er bare så veldig usikker på den benken i bakgrunnen. Kuttet den ut i første bildet fordi den er litt "blurry", men syns ved nærmere ettertanke at den skaper litt mer balanse i bildet. Så virkelig ut som hun var på tur ut av bildet :!: Kuttet også litt på høyreside.. Bedre/verre? Endret 5. mars 2005 av elisabeta Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Det siste utsnittet av vente-jenten var meget fint Men jeg syns selve jenta blir litt utydelig, litt for få kontraster om du skjønner... Hadde du hatt stativ kunne du tatt to bilder fra nøyaktig samme ståsted, med forskjellig innstillinger, å så lagt bildene oppå hverandre, så hadde både jenta og den hvite bakgrunnen blitt riktig eksponert:) Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Hei! Jeg må si at jeg ikke er så begeistret for disse bildene: ikke akkurat min stil. Jeg syns de var for lite fargerike, men det er kanskje meningen med bildene dine ? Hilsen Daniel aka. _Adler_ Lenke til kommentar
akringen Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Trot et tips til deg ville være å bruke "det gyldne snitt" når du tar bildet. Du kan lese mer om komposisjon her. Dette gjør at bildene virker mer spennende enn når motivet er midt på, som i de to første bildene dine. På bilde 3 er jeg enig med kristallo med at dama er på vei ut av bildet. Der synes jeg den andre utgaven med benken var bedre med hensyn på komosisjon. Du kunne jo prøve å klone bort benken?? Endret 14. februar 2005 av akringen Lenke til kommentar
elisabeta Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Den linken var kjempefin! Veldig interessant lesning.. masse fint å lære. Aldri lest mye om sånt før, bare tatt noen bilder i farten. Resultatet blir også derreter Tusen takk Ang å klone bort benken.. hah, greier knapt å lage ramme på bildene. Tror jeg har et stykke igjen før jeg er på det nivået Hadde jeg bare hatt mer tid........... Lenke til kommentar
rogerjo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Ang å klone bort benken.. hah, greier knapt å lage ramme på bildene. Tror jeg har et stykke igjen før jeg er på det nivået Hadde jeg bare hatt mer tid........... Du behøver ikke bruke så mye tid forran pc-en med PS eller lignede. Tror jeg så et bilde du tok av jenta i "Gåte". Trodde det var en proff som hadde tatt det! Det bildet var bra. Så bra at det ikke var bare tilfeldigheter. Mitt råd er : Bruk mer tid på å få til gode bilder og mindre tid med PS. Jeg "sliter" også med å få til de gode bildene, men vil ikke la PC-en rette opp feilene mine. Da vil jeg heller prøve igjen. Fortsett med å ta bilder, mange bilder. Da blir du dyktig Endret 15. februar 2005 av rogerjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå