Gå til innhold

Software oppdatering canon D20?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestilt meg dette kameraet, og gleder meg som en liten unge! :)

Men, Jeg leser på diverse steder at det er noen bittesmå problem/tekniske svakheter ved dette kameraet.

Finnes det, eller kommer det til å komme, oppdateringer som retter på slikt? Og er det i det hele tatt mulig? Vil man kunne gjøre dette selv i såfall?

mvh, j m

(ps, vet at dette ikke er riktig diskusjon for linse-spørsmål, men legger de ved det opprinnelige spørsmålet, for lettvinthets skyld)

Har bestilt meg et stk canon D20, og bestilte i samme sleng disse objektivene, håper de holder mål?

Canon EF-S 17-85/ 4,5-5,6 USM IS Objekt

Canon EF 70-200mm /4L USM Objektiv

Endret av sirandrew214
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bestilt meg et stk canon D20, og bestilte i samme sleng disse objektivene, håper de holder mål?

Canon EF-S 17-85/ 4,5-5,6 USM IS Objektiv

Canon EF 70-200mm /4L USM Objektiv

Om de holder mål er avhengig av:

- hva du skal bruke dem til

- hvor høye krav du stiller

Lenke til kommentar

Hmm, glemte det ja...

De skal være til litt av hvert egentlig.. Allround forsåvidt!

Noe fotografering i studio, men også litt action(sport) og Natur...

Krav jeg stiller: vel, jeg er relativt fersk i det her, men jeg kjenner meg selv såpass nå, at jeg vet at jeg ikke kommer til å bli fornøyd med noe som etter en stund viser seg å være "dårlig". Har gjort alt for mange kjøp hvor jeg har angret etterpå at jeg ikke la "litt" mer cash i, og kjøpte modellen over.

Men, jeg er amatør, og skal vel ikke publisere noe i magasin eller liknende, så...

mvh, SirA

Lenke til kommentar

Objektivene du har valgt er jo allsidige (dekker et stort spekter av brennvidder) og ikke av de tyngste på markedet, og dette er det jo flere fordeler med. Men det jeg synes du mangler med disse objektivene er lysstyrke. Du har ikke bedre enn f/4 på noen brennvidder. Jeg ville enten valgt mer lyssterke objektiver i utgangspunktet (litt seint nå) eller supplert med et lyssterkt objektiv (gjerne med fast brennvidde, f.eks. 85/1.4 e.l.) til bruk i halvdårlig lys, og på portretter der du ønsker liten dybdeskarphet eller andre situasjoner der lysstyrke er viktig. Du kan nok klare deg uten de aller dyreste objektivene, men jeg tror de fleste ville ha nytte av minst ett lyssterkt objektiv. Det finnes flere muligheter, f.eks. 50/1.8 og 50/1.4, men jeg tror kanskje jeg ville hatt litt mer tele (85mm) hvis dette skulle bli det foretrukne portrettobjektivet..

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar!

Det er ikke for sent for meg å bytte linser!

Huset er bestilt, men linsene er ikke bestilt ennå.

Bør jeg beholde tele-zoomen, og satse litt mer penger i den korte enden, eller motsatt? Er kanskje viktigst med lav f. på den lange optikken?

Har ikke så mye cash heller, så et eller annet sted må det bli et lite kompromis...

Hmm, vanskelig det her! :)

Takker for innspill og hjelp!

mvh, sirA

Lenke til kommentar

Til både (action-)sport, portretter og natur (dyr, fugler o.l.) vil jeg tro du kunne hatt god nytte av en mer lyssterk zoom, 70-200/2.8 eller noe sånt. Siden disse er fryktelig dyre kan du jo vurdere å ta en titt på bruktmarkedet, eventuelt andre produsenter (Sigma/Tamron/Tokina). Men slikt blir naturligvis tyngre å bære på enn f/4-versjonen, så det må du være forberedt på om du kjøper dette.

Når det gjelder spesifikke objektiver og kvalitet må du nok få råd fra Canon-brukere, da jeg har mest Nikon-utstyr selv..

Lykke til!

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...