Apoc_ Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei. Jeg trenger definitivt et nytt lydkort. Nå bruker jeg et integrert Realtek AC97 kort. Det er FÆL lyd i det. Jeg bruker et rimelig bra Sennheiser headset og et stereoannlegg, som er tilkoblet PCen. (bytter om ettersom hvor jeg er, og hva jeg skal gjøre) Det integrerte lydkortet mangler alt som kan kalles bass og det har kun diskant. Jeg har prøvd å stille equalizeren så bra som det er mulig, men lyden er enda elendig. Jeg prøvde headsettet mitt på annen PC på et LAN, der fikk jeg ganske perfekt lyd (synes jeg da). Jeg aner ikke hvilket lydkort fyren hadde. Jeg ønsker ikke å legge så mye penger i et nytt lydkort. Vil bare ha brukbar lyd. Så for meg et kort i prisklassen 500 +/- Noen forslag? Lenke til kommentar
StigK Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4830 Lenke til kommentar
radiated Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Chaintec av710 hvis du kan få tak i det. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Kan legge til at det skal brukes mest til å lytte på musikk. Chaintec kortet hørtes interesant ut. Men er tydeligvis ingen norke web-shopper som har det. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Er dette kortet noe å anbefale? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Er dette kortet noe å anbefale? Kortet er OK, men lydchipene på Chaintec er hakket bedre (VIA ENVY 24PT). Creative har også en ulempe med prosessering av 44100hz lyd med at f.eks CD-plater + det meste av mp3- og spill-lyd blir gjort om til 48000hz internt i kortet, tom. når en benytter spdif-utgangen. M-audio er et annet godt alternativ, men da starter prisen på 1000kr. http://www.newegg.com/app/viewproductdesc....-120-103&DEPA=0 Her kan du plukke opp chaintec-kortet til 25 dollar. Det kommer dermed under tollgrensen på 200kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå