Jimstar Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Hei.. Igår når jeg koblet til skjermen etter å ha bært skjermen ROLIG ned trappen så jeg ikke rødfargen i skjermen!! når jeg kommer inn på windows er alle farger "lyseblå" og det er ikke spor til rødfarge.. Når skjermen IKKE er koblet til pcen står det "no signal" i stor feit RØD skrift. Hva er galt? En venn av meg sa at det kanskje var fargeplombe, eller noe i skjermen som var ødelagt, men når det lyser rødt på skjermen når den er av så er det neppe det? Når jeg kobler til 17 tommer på pcen funker alle farger HELT smooth.. mvh en fortvilet Jamest edit : litt for mye bruk av ett ord.. Endret 13. februar 2005 av JamesT^ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Kan høres ut som brudd i kabel. Det er et problem som forekommer ganske lett hvis man får en kraftig bøy på kabelen. Er det løs kabel så er det jo lett å sjekke, men mange skjermer har fastmontert kabel og da er det ikke lett å fikse. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 ja! er godt mulig at kabelen har blitt klemt.. skal skjekke jeg også leverer jeg den inn hvis jeg ikke kan fikse det... Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 var ingenting galt på kabelen, men endestykket som skal inn i pc'en manglet et par pins.. Vet ikke om det kan være problemet? James Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 var ingenting galt på kabelen, men endestykket som skal inn i pc'en manglet et par pins.. Vet ikke om det kan være problemet? James Vel, hvis det SKAL være pins der, så er nok det problemet ja. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 hva hvis jeg ikke er sikker? jeg sammenlignet den med en annen skjerm, og med hvor det skulle vært pins i pcen, men er ikke sikker :S james Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Pin 4, 9, og 11 er ikke i bruk, så det kan godt være at pinnene ikke er der. http://www.bbdsoft.com/video.html Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) på min er 4 11 12 ikke koblet til.. det er neppe pinsene.. Det her er det verste som kan skje.. jeg har ikke garanti Men hvis det er sikkert at det er kablen som er skadet så kan jo det fikses ganske billig.. James Endret 13. februar 2005 av JamesT^ Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Sliter med et sånnt problem selv. Virker som rødfargen er litt svak + at bildet er veldig grønt. Skjermen er en Sony trinitron 19" G-420. Noen andre med denne skjermen med lignende problem? Lenke til kommentar
danidogg Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 jeg har en Samsung 19" og jeg sliter med samme problemet. plutslig mistet min skjerm all rødfarge! Lenke til kommentar
mrlooney Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 de fleste pinnsene er i bruk. Du har noen som styrer fargene. Da RGB, en pin borte er nok til at 1 farge detter ut. Eller at du mister horisontal sync eller vertical sync. Det er som oftest connectorene på skjermkabelen som er problemet. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 hva hvis jeg ikke er sikker? jeg sammenlignet den med en annen skjerm, og med hvor det skulle vært pins i pcen, men er ikke sikker :S james Du kan jo prøve med å sette små metallpinner i hullene der det muligens mangler pinner. Hadde dette problemet selv, og det hjalp da jeg kuttet opp en liten metallbit og satte den mellom skjermkortet og kabelen, i hullet der pinnen manglet. (Det er ganske mye plunder å få til, iallefall for meg da det var flere pinner som manglet, men med litt tolmodighet så går det) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 på min medion 19" crt er rødfargen svart og grønn og gul kan nesten ikke se'es forskjell på Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Prøv en annen kabel, eller kabelen på en annen skjerm. Da får du luket ut feilen lett. Neste jeg ville prøvd var et annet skjermkort, eller skjermen på annen pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå