janhaakon Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg lurer på om noen har noen erfaring med en rekke IRQ konflikter med laptoper? Jeg sitter å ruger på en Dell Inspiron 8100 og har problemer med følgende komponenter som bruker samme IRQ adresse: 10 Maestro lydkort Nvidia GeForce 2 Go 3com Netverkskort combo med 56k Modem 2xPCMCIA kortslots 2x USB root hub Firewireport Infrared Port Alle komponentene har oppdatert sine drivere så langt det lar seg gjøre. Jeg har også oppdatert biosen, men maskinen min fungerer ikke. Ingen av de overnevnte maskinvarene vil starte og det hjelper ikke å deaktivere, avinstallere, bruke tilleggs uttstyr... Det eneste PC'n duger til er å skrive på... Er det noe håp, eller er den bare å kaste på søppeldynga? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hvilket OS? På XP og Windows 2000 skal det ikke være noen problemer med at ting kjører på samme IRQ, selv om dette av og til går litt på tverke. Prøv først med en reparasjons-installasjon av OSet. Om dette ikke virker så fikser gjerne en full reinstallasjon slike problemer. Lenke til kommentar
janhaakon Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg kjører Windows XP Home, har prøvd med XP pro uten noen forbedring. Jeg har reformatert så mange ganger at jeg har lært meg Windows Installasjons nøkkel utenat, men jeg har fortsatt problemer. Biosen er oppdatert og kan ikke brukes til å forandre IRQ! Jeg har kontaktet DELL's support som sendte meg kun en masse drivere som ikke passet til mitt system. Jeg har forsøkt å "force HAL" ved XP installasjon noe som ikke funket. Nå står maskinen min og samler støv og venter på en begravelse... Eller er det noe håp?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå