Fjelldal83 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei, jeg er ute etter et vanvittig billig kamera for å bruke på fest og lignende. Kravene mine er minimale. Har et skikkelig kamera til vanlig bruk(D70), så dette kameraet kan være direkte dårlig hvis det er brutalt billig. Maks pris 500kr. Noen tips? Lenke til kommentar
auditman Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Spennende problemstilling egentlig, hvem er best av de verste. Jeg har et mustek gsmart mini2 som trygt må kunne kalles et skikkelig drittkamera. Antakeligvis et av de aller dårligste. Men bildene har tidvis imponert meg. Hvis man tar størrelsen og prisen med i betrakningen. Størrelsen og prisen gjør det til et greit festkamera. For å si det slik: du er ikke redd for å låne det bort, du slipper å holde deg edru og det er liten fare for å bli gjenkjent på bildene det tar. Men det mangler blitz. Det burde helt klart et festkamera ha. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Det er et meget billig og simpelt kamera men har noen egenskaper som hever det over de aller dårligste. Det kan filme over 7 minutter under gode forhold. Det kan ta gode bilder under optimale forhold. Det fungerer brukbart som webkamera i veldig godt lys. Det tåler ekstrem mishandling. Det er kronisk avhengig av godt lys og en stødig hånd så det egner seg ikke så bra som et festkamera. Jeg vil anbefale et eldre brukt kamera, som for eksempel Olympus C-840 som kan ta fine bilder og har en kraftig blitz. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Eneste kriteriene jeg har et at det skal være billig og ha blitz. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Eneste kriteriene jeg har et at det skal være billig og ha blitz. Det spørs om ikke det smarteste er å gjøre som Kristallo sier; skaff deg et brukt. De skikkelig billige digitalkameraene er vel i stor grad erstattet av mobiltelefoner med kamera. Jeg prøvde å søke litt på nett etter et slikt, men det ser ikke ut for at noen av nettbutikkene selger dem. Men jeg har sett at Binders av og til selger billige mikrokamera med blits. Anbefale et slikt kamera kan jeg ikke da de som regel tar skrekkelige bilder. Jeg har inntrykk av at ekspertene her på forumet anbefaler å kjøpe utvalgte kjente merker. Det er nok ingen dårlig anbefaling. Lenke til kommentar
Ib Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Olympus Camedia D-395 på www.siba.no NOK 995.- 3.2 Mpixler Det er bedre å putte 495.- ekstra i et kamera for bedre bilder og så får du 2 års garanti :o)) Endret 15. februar 2005 av Ib Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Strekk deg til 1000kr så kan du få opptill 4megapixlers kamerar. 500kroners kamera = qxl Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Olympus Camedia D-395 på www.siba.no NOK 995.- 3.2 Mpixler jeg ville nå ikke kalle 3.2 mpixler drittkamera (maxpris kr.500 Lenke til kommentar
Ib Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Enig, men det er sikkert ikke krav til at det er et drittkamera heller... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 http://www.psdata.no/ps.asp?it=110831&mlevel= Har riktignok ikke sett bilder fra det, men jeg tør vedde venstre nesebor på at kvaliteten er bedre enn tilsvarende kameraer fra Trust/Mustek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå