Gå til innhold

skal ha meg ny ram

VegardStr

Anbefalte innlegg

eg skal kjøpe meg ny ram brikke, men vet ikke hvilke rambrikke(er) som sitter inni maskinen, alt eg vet er at eg har tilsammen 256MB og at eg har 3 plasser å ha ram sette rammen på i hovedkortet. hvordan kan eg finne ut hvilke rambrikker som er i maskinen no uten å åpne maskinen?

eg har et hovedkort som heter: MSI MS-6367N4

og eg har lest på et papir som følgte med datamaskinen at det var maks plass til 512 MB ram, hva menes med det? at det er maks plass til 512 MB på en av de 3 plassene, eller maks 512 tilsammen?

Dataen eg har, er en Packard Bell I MEDIA 8030.

:hmm: og er det noen som har forslag til en bra ram brikke?

:hmm: er det lurest å kjøpe en brikke med lik hastighet som den som eg har fra før?

:hmm: kan eg blande produsent?

:hmm: er det mulig å blande vanlig ram med DDR og DDR2?

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:hmm:  og er det noen som har forslag til en bra ram brikke?

:hmm:  er det lurest å kjøpe en brikke med lik hastighet som den som eg har fra før?

:hmm:  kan eg blande produsent?

:hmm:  er det mulig å blande vanlig ram med DDR og DDR2?

Jeg finner ingen hovedkort som er det samme som du oppgir (skjeldent hovedkort :p )

men til listen din:

• Kan ikkje vite hva rambrikke du skal ha når vi ikkje vet hva type... (PC3200 f.eks)
  • Ja de er lurest og sette i ein brikke som er samme hastighet, men du kan også ha
    ein 256MB og ein 512MB men dette trenger ikkje i alle tilfeller og gå bra :S
  • Ja du kan blande produsent med samme svar som ovenfor punkt
  • Etter så jeg tror/vet støtter eit hovedkort enten DDR1 eller DDR2 og dermed må
    du ha DDR1 eller DDR2 på den nye brikken altså den samme DDR typen som
    den gamle har...

EDIT: Leif

Endret av goggen90
Lenke til kommentar

Fant manualen til MS-6367, men ifølge den har du kun to minnekortplasser som støtter maks 512MB hver (altså 1024MB totalt). Maks hastighet er oppgitt til 266 mHz DDR. Det står forøvrig også en advarsel mot å installere minnemoduler med brikker på begge sider i begge plassene, da kortet vil senke hastigheten til 200 mHz.

Lenke til kommentar

Ligner veldig på hovedkortet i manualen, bortsett fra den ekstra minnekortplassen og et par kontakter her og der. Mulig MSI senere kom med en forbedret utgave av kortet som er avbildet i manualen.

Uansett er kortet basert på nForce 420, så om du fyller både den fargede minnekortplassen og minst en av de svarte aktiverer du twinbank-funksjonen. I så tilfelle må mengden minne i den blå minnekortplassen utligne mengden minne i de to svarte. For eksempel, har du to moduler på 256MB hver i de to svarte plassene, må du ha en 512MB modul i den fargede.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...