VegardStr Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) eg skal kjøpe meg ny ram brikke, men vet ikke hvilke rambrikke(er) som sitter inni maskinen, alt eg vet er at eg har tilsammen 256MB og at eg har 3 plasser å ha ram sette rammen på i hovedkortet. hvordan kan eg finne ut hvilke rambrikker som er i maskinen no uten å åpne maskinen? eg har et hovedkort som heter: MSI MS-6367N4 og eg har lest på et papir som følgte med datamaskinen at det var maks plass til 512 MB ram, hva menes med det? at det er maks plass til 512 MB på en av de 3 plassene, eller maks 512 tilsammen? Dataen eg har, er en Packard Bell I MEDIA 8030. og er det noen som har forslag til en bra ram brikke? er det lurest å kjøpe en brikke med lik hastighet som den som eg har fra før? kan eg blande produsent? er det mulig å blande vanlig ram med DDR og DDR2? Endret 13. februar 2005 av vegis Lenke til kommentar
nree Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) og er det noen som har forslag til en bra ram brikke? er det lurest å kjøpe en brikke med lik hastighet som den som eg har fra før? kan eg blande produsent? er det mulig å blande vanlig ram med DDR og DDR2? Jeg finner ingen hovedkort som er det samme som du oppgir (skjeldent hovedkort ) men til listen din: Kan ikkje vite hva rambrikke du skal ha når vi ikkje vet hva type... (PC3200 f.eks) Ja de er lurest og sette i ein brikke som er samme hastighet, men du kan også ha ein 256MB og ein 512MB men dette trenger ikkje i alle tilfeller og gå bra :S Ja du kan blande produsent med samme svar som ovenfor punkt Etter så jeg tror/vet støtter eit hovedkort enten DDR1 eller DDR2 og dermed må du ha DDR1 eller DDR2 på den nye brikken altså den samme DDR typen som den gamle har... EDIT: Leif Endret 13. februar 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 men kordan finner eg ut hvilke ram type som er i maskinen no, uten å åpne kabinettet? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Fant manualen til MS-6367, men ifølge den har du kun to minnekortplasser som støtter maks 512MB hver (altså 1024MB totalt). Maks hastighet er oppgitt til 266 mHz DDR. Det står forøvrig også en advarsel mot å installere minnemoduler med brikker på begge sider i begge plassene, da kortet vil senke hastigheten til 200 mHz. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 dette er hovedkortet mitt... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 hvis du søker på www.google.com på MSI MS-6367N4 så kommer det en side til et forum på et helt rart språk der det er en link som går til backard bell siden hjemmesder. og der e de bilde som vier at eg kan ha 3 ram brikker, eller er eg helt på jordet no Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Ligner veldig på hovedkortet i manualen, bortsett fra den ekstra minnekortplassen og et par kontakter her og der. Mulig MSI senere kom med en forbedret utgave av kortet som er avbildet i manualen. Uansett er kortet basert på nForce 420, så om du fyller både den fargede minnekortplassen og minst en av de svarte aktiverer du twinbank-funksjonen. I så tilfelle må mengden minne i den blå minnekortplassen utligne mengden minne i de to svarte. For eksempel, har du to moduler på 256MB hver i de to svarte plassene, må du ha en 512MB modul i den fargede. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 men kordan finner eg ut hvilke ram type som er i maskinen no, uten å åpne kabinettet? Everest.. Lavalys Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 eg har et programm som heter AIDA 32, er det mulig å bruke det programmet? og så lurte eg på en ting til, gå inn på denne siden https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20132 er det bra ram til 8kr? eller e de en alvorlig tastefeil? men når eg går inn på dein nettsiden som selger det, så finner eg ikke produktet,??? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Koster nok ikkje 8kr. Sikkert 8 på lager. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 men ka med alle de andre billig greiene då... det ser jo ut som om det koster 8 kr... då skal eg vertfall ha meg noen Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Ekstremt billige dei da. Dei koster nok ikkje 8,-kr garantert Lenke til kommentar
nree Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Men hvorfor i h*****e kan du ikkje bare skru opp de 2 skruene på baksiden og se hva hovedkort + ram brikke osv? Drit i den stygge garanti lappen... Er det noe galt med maskinen reparerer du det selv! Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) ok, men eg tror eg skal kjøpe meg et Geil ram brikke på 512MB ddr pc3200 400Mhz Endret 16. mars 2005 av vegis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå