Thrillseeker Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) Hei, jeg har et Nikon Coolpix 3700 kamera tilkoblet via USB, som jeg gjerne skulle ha til å funke i Linux (debian). Noen som vet hvordan hvordan jeg kan gjøre dette? Evt. bare mounte kameraet? Emnetittel redigert. "Kamera + Debian" er dårlig bruk av emnefeltet. Vennligst ta en titt på hva nettiketten sier om dette, og prøv å lage en mer beskrivende emnetittel neste gang. PoleCat. Endret 13. februar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 kjøpte meg et digcam i foregårs. Tok noen bilder, åpna gthumb -> File; Import Photos->Detect Camera. Så bare velger du mapper du skal legge det i osv. Kunne ikke vært enklere Lenke til kommentar
comicz Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Coolpix 3700 er støttet av libgphoto2: http://gphoto.org/proj/libgphoto2/support.php Legg inn gphoto og en fin frontend(gtkam, digikam, gthumb), så skal det nok fungere flott :-) Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 klovn7: har lagt inn gthumb nå, men kameraet dukker ikke opp på auto detect. jeg ser at det er støttet og har prøvd å velge modell og usb.. funker fortsatt ikke.. noen tips? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Husker det var noe tull med dette for meg i Fedora. Det hadde med rettigheter å gjøre. Prøv om det virker, hvis du kjører gthumb som root. Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Husker det var noe tull med dette for meg i Fedora. Det hadde med rettigheter å gjøre. Prøv om det virker, hvis du kjører gthumb som root. (gthumb:26527): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager: Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed. :S Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Hei, jeg har et Nikon Coolpix 3700 kamera tilkoblet via USB, som jeg gjerne skulle ha til å funke i Linux (debian). Noen som vet hvordan hvordan jeg kan gjøre dette? Evt. bare mounte kameraet? Husker at jeg lånte et slikt kamera en gang, bare plugget det i og gthumb spurte meg om jeg ville importere bildene. Rart at det ikke fungerer hos deg. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Thrillseeker: Prøv med en "xhost +" som bruker før du forsøket å kjøre opp gthumb som root. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 (endret) I værste fall, kan det være at dette: http://www.gphoto.org/doc/manual/permissions-usb.html kan hjelpe. Det er noe potensielt rot med rettigheter til device-filer et eller annet sted under /sys (fant det ikke nå, drev med dypdykk der for et halvannet års tid siden da jeg første gang satt opp et digitalkamera) Edit: let under /sys/bus/usb/devices/ det er filer og kataloger der som kommer og forsvinner når du plugger ut og inn ting. (/sys/bus/usb/devices/usb1/1-1/driver/1-1.4 kommer eller forsvinner når jeg plugger printeren min inn og ut) Dette skulle ordna seg selv, men det skader ikke å ta en titt. M. Endret 13. februar 2005 av mysjkin Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 funka nå men litt kluss med rettighetene på bildene.. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Om ikke annet burde det være mulig å chmodde devicen til kameraet... Forøvrig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå