Gå til innhold

Debian;Få Nikon Coolpix 3700 til å fungere via USB

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Nikon Coolpix 3700 kamera tilkoblet via USB, som jeg gjerne skulle ha til å funke i Linux (debian). Noen som vet hvordan hvordan jeg kan gjøre dette? Evt. bare mounte kameraet?

Emnetittel redigert. "Kamera + Debian" er dårlig bruk av emnefeltet. Vennligst ta en titt

på hva nettiketten sier om dette, og prøv å lage en mer beskrivende emnetittel neste gang. PoleCat.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker det var noe tull med dette for meg i Fedora. Det hadde med rettigheter å gjøre. Prøv om det virker, hvis du kjører gthumb som root.

(gthumb:26527): GnomeUI-WARNING **: While connecting to session manager:

Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed.

:S

Lenke til kommentar
Hei, jeg har et Nikon Coolpix 3700 kamera tilkoblet via USB, som jeg gjerne skulle ha til å funke i Linux (debian). Noen som vet hvordan hvordan jeg kan gjøre dette? Evt. bare mounte kameraet?

Husker at jeg lånte et slikt kamera en gang, bare plugget det i og gthumb spurte meg om jeg ville importere bildene. Rart at det ikke fungerer hos deg.

Lenke til kommentar

I værste fall, kan det være at dette: http://www.gphoto.org/doc/manual/permissions-usb.html kan hjelpe. Det er noe potensielt rot med rettigheter til device-filer et eller annet sted under /sys (fant det ikke nå, drev med dypdykk der for et halvannet års tid siden da jeg første gang satt opp et digitalkamera)

Edit: let under /sys/bus/usb/devices/ det er filer og kataloger der som kommer og forsvinner når du plugger ut og inn ting. (/sys/bus/usb/devices/usb1/1-1/driver/1-1.4 kommer eller forsvinner når jeg plugger printeren min inn og ut) Dette skulle ordna seg selv, men det skader ikke å ta en titt.

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...